۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲
«سند راهبردی تامین آب صنعت» در حال تدوین است
معاون شهرک‌های صنعتی ایران:

«سند راهبردی تامین آب صنعت» در حال تدوین است

سمنان- معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از تدوین سند راهبردی تامین آب ویژه صنایع مستقر در شهرک های صنعتی کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، فتحعلی محمدزاده در کمیته آب شرکت‌ شهرک‌های صنعتی استان‌ سمنان به میزبانی سالن جلسات این شرکت در سمنان بیان کرد: برنامه‌های شهرک‌سازی در استان سمنان هدفمند باشد و ضمن عمل به تعهدات گذشته در این مقوله و به توسعه اراضی صنعتی‌ توجه و منابع مالی به صورت متوازن هزینه شود.

وی با بیان اینکه تدوین سند راهبردی تامین آب صنعت شهرک‌ها و نواحی صنعتی شرکت‌های استانی سازمان صنایع کوچک و نواحی صنعتی ایران توسط هر استان در دستور کار است، افزود: در این سند میزان تامین آب از طروق مختلف برای صنایع مستقر در شهرک‌های صنعتی مشخص و برنامه‌ریزی بر مبنای آن انجام می‌شود.

معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بیان کرد: مصرف یک لیتر آب در شهرک‌های صنعتی کشور برای ۵۸ نفر شغل ایجاد می‌کند که بیانگر ارزش افزوده مصرف آب در بخش صنعت است.

محمدزاده با بیان اینکه در برنامه هفتم به پساب به عنوان یک منبع آبی پایدار پرداخته شده است، تاکید کرد: سیاست‌ سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایرانی، بازچرخانی آب‌های‌ صنعتی‌ و پساب در شهرک‌های صنعتی تحت پوشش است.

وی با بیان اینکه براین اساس در توسعه و طراحی شهرک‌های صنعتی جدید احداث شبکه توزیع پساب تصفیه‌ شده برای واحدهای صنعتی مستعد در نظر گرفته شود، گفت: ۲۱۵ لیتر بر ثانیه آب تخصیصی برای شهرک‌های صنعتی استان سمنان هر چه سریع‌تر برای واحدهای صنعتی تامین شود تا بخشی از کسری آب صنایع برطرف گردد.

معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بیان کرد: تاکنون ۱۱۲ درخواست جواز تاسیس شهرک غیردولتی در سراسر کشور توسط سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران صادر و از این تعداد تاکنون ۶۴ شهرک خصوصی موفق به اخذ پروانه به بهره برداری شدند.

کد خبر: ۲۶۰٬۳۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha