۴ تیر ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۱
تاکید رئیس جمهور بر ضرورت بازگشایی مرزها با پاکستان
در دیدار سفیر جدید پاکستان مطرح شد

تاکید رئیس جمهور بر ضرورت بازگشایی مرزها با پاکستان

حجت الاسلام روحانی، رئیس جمهور روابط ایران و پاکستان را صمیمانه و برادرانه خواند و گفت: دو کشور همواره در لحظات سخت و تاریخی حامی یکدیگر بوده اند.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام روحانی روز چهارشنبه هنگام دریافت استوارنامه رحیم حیات قریشی سفیر جدید پاکستان در ایران، بر توسعه و تعمیق مناسبات دو جانبه و روابط با پاکستان در همه زمینه‌ها تاکید کرد و گفت: امیدوارم همکاری دو کشور در تأمین امنیت مرزهای مشترک تداوم و گسترش یابد.

روحانی با اشاره به محدودیت‌های ایجاد شده در مبادلات مرزی ایران و پاکستان بر اثر شیوع ویروس کرونا، اظهار داشت: با گذشت چند ماه از شیوع این بیماری و با بازگشایی بخشی از مرزها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، امیدوارم مرزهای دو کشور به روال پیش از کرونا بازگشایی شده و با گسترش فعالیت‌های بازارچه‌های مرزی مبادلات تجاری شهروندان دو کشور فعال‌تر شود.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به دیدارها و تماس‌های خود با رئیس جمهور و نخست وزیر پاکستان بر ضرورت اجرایی و عملیاتی شدن توافقات دو کشور تاکید کرد و گفت: اجرایی شدن توافقات می‌تواند توسعه بیش از پیش روابط اقتصادی و تجاری تهران – اسلام آباد را به همراه داشته باشد.

سفیر جدید پاکستان در تهران نیز ضمن تقدیم استوارنامه خود به رئیس جمهور کشورمان، از ایران به عنوان کشور بسیار مهم و تاثیرگذار منطقه یاد کرد و گفت: روابط با ایران برای پاکستان از اهمیت بالایی برخوردار است و همه مقام‌های کشور بر توسعه این روابط تاکید دارند.

رحیم حیات قریشی افزود: پاکستان با حمایت خود از ایران در مجامع بین المللی ادامه خواهد داد و امنیت ایران را امنیت خود می‌دانیم.

سفیر جدید پاکستان در تهران توسعه روابط تجاری و اقتصادی با ایران را از جمله اولویت‌های خود عنوان کرد و افزود: وضعیت مرزهای تجاری دو کشور به زودی به شرایط پیش از کرونا بازخواهد گشت.

کد خبر: ۲۶٬۰۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha