۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸
پالایشگاه تهران اخطار گرفت

پالایشگاه تهران اخطار گرفت

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: ۱۰ درصد آلودگی هوای تهران مربوط به واحدهای پالایشگاهی و نیروگاهی است.

به گزارش بازار، علیرضا مزینانی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران درحاشیه گشت و پایش ویژه شبانه محیط زیست استان تهران گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد مشعل‌های (فلر) پالایشگاه تهران آلاینده هستند و راه حل آن بازیابی این گازها و برگشت آن به فرآیندهای بهره‌برداری از این گازهاست.

علیرضا مزینانی افزود: بیشتر خودروهای انتقال سوخت و کامیون‌هایی که به پالایشگاه و مجموعه‌های وابسته به پالایشگاه در شهرک انرژی تردد می‌کنند نیز فرسوده و آلاینده هستند و سهم بسزایی در افزایش آلودگی این منطقه دارند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه منابع ثابت آلودگی هوا حدود ۴۱ درصد در آلودگی هوای تهران نقش دارند و از این میان حدود ۱۰ درصد مربوط به واحدهای پالایشگاهی و نیروگاهی است، افزود: این واحدها ملزم به رفع آلودگی هستند و برای رفع آلودگی برخی از این واحدها مانند پالایشگاه نفت تهران اقدامات حقوقی و قانونی شده و در حال پیگیریست.

علیرضا مزینانی افزود: درگشت و پایش‌های شبانه در چند شب اخیر حدود ۸۰ مورد پسماند سوزی و ضایعات سوزی دراطراف تهران بخصوص جنوب تهران، کهریزک، باقرشهر و حاشیه‌های شهرستان ری مشاهده شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: مجموعه این آلودگی‌ها در این منطقه باعث افزایش معنادار شاخص آلودگی هوا به‌ویژه ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون شده است، به‌صورتی‌که اکنون در ایستگاه باقر شهرعدد آلودگی روی ۱۹۲ قرار دارد.

علیرضا مزینانی با بیان اینکه دستگاه‌های مسئول و متولی باید به تکالیف قانونی خود برای مقابله با پسماندسوزی و ضایعات سوزی با جدیت بیشتری عمل کنند، افزود: گشت و پایش‌های محیط زیست استان تهران به منظور کنترل منابع آلوده کننده هوا و همزمان با شرایط اضطرار آلودگی هوا از اواخر آبان آغاز شده است و تا بهمن درهمه شهرستان‌های استان تهران ادامه می‌یابد.

کد خبر: ۲۶۰٬۳۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha