۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۳
پیگیری دولت برای فراهم کردن مسکن زوجین جوان
وزیر ورزش و جوانان اعلام کرد

پیگیری دولت برای فراهم کردن مسکن زوجین جوان

وزیر ورزش و جوانان، با اشاره به رونمایی از سامانه ملی مشاوره و آموزش ازدواج با نام «هم راه» گفت: شاید روش‌های سنتی قدیم برای ازدواج جوان امروزی جوابگو نباشد.

به گزارش بازار، کیومرث هاشمی در حاشیه مراسم رونمایی از سامانه ملی مشاوره و آموزش ازدواج «هم راه» و تجلیل از مدیران برتر مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده وزارت ورزش و جوانان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شاید روش‌های سنتی قدیم برای ازدواج جوان امروزی جوابگو نباشد، لذا مشاوره و آموزش ویژه قبل از ازدواج در مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده ما می‌تواند در این موضوع کمک کننده باشد.

وی با بیان اینکه معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان به تنهایی متولی بحث ازدواج جوانان نیست، افزود: سیاست کلان دولت این است که شرایطی را فراهم کند تا ازدواج آسان جوانان صورت گیرد. این نگاه در بدنه دولت است.

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به اینکه آیا دولت برای بحث مشکلات اقتصادی جوانان که یکی از موانع ازدواج به شمار می‌رود، اقدامی انجام می‌دهد؟، عنوان کرد: موضوعاتی مثل مسکن، دغدغه جوانان است. دولت در حال فراهم کردن شراطی است تا مسکن در اختیار زوجینی قرار گیرد که یا در شرف ازدواج هستند و یا بعد از ازدواج ارائه مسکن به آنها می‌تواند کمک کننده باشد.

هاشمی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های متفاوتی در امر ازدواج جوانان دخیل هستند و این موضوعات در شورای عالی جوانان بحث می‌شود، خاطر نشان کرد: شورای عالی جوانان در دولت رئیسی چهار بار به ریاست ایشان برگزار شده است که یکی از موضوعات اصلی این شورا همواره بحث ازدواج بوده است. بارها در جلسات هیات دولت نسبت به این موضوع تاکید داشته‌اند. ان شاءالله همه دستگاها کمک کنند تا شرایط ازدواج آسان جوانان فراهم و این دغدغه رفع شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود عنوان کرد که بحث ازدواج جوانان از جمله سیاست‌های اصلی دولت سیزدهم است و شخص رئیس جمهوری بارها تاکید کرده‌اند که ازدواج باید در دستور کار وزارت ورزش و جوانان باشد.

وزیر ورزش وجوانان معتقد است که یکی از عوامل موثر در تسهیل امر ازدواج ارائه تسهیلات ازدواج به جوانان است.

به گفته وی، امسال برای تسهیلات ازدواج رقم ۱۴۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده بود که تا به امروز حدود ۱۱۰ هزار میلیارد تومان آن برای بیش از ۵۰۰ هزار زوج جوان محقق شده است.

هاشمی برگزاری کلاس‌های آموزش مشاوره قبل از ازدواج را از دیگر عوامل موثر در تسهیل ازدواج جوانان نام برد و خاطر نشان ‌کرد: افتتاح سامانه همراه می‌تواند در امر مشاوره ازدواج و تسهیل ازدواج جوانان کمک کننده باشد. در حال حاضر ۶۰۰ مرکز مشاوره تحت پوشش معاونت جوانان داریم که امروز در این مراسم از برترین ها تقدیر شد. امیدواریم به سمتی رویم که خانواده‌ها از مراکز مشاوره ازدواج استقبال کنند چراکه ‌این مراکز می‌توانند به بحث ازدواج کمک کنند و بنای مستحکم تری برای خانواده بسازند.

کد خبر: ۲۶۰٬۱۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha