۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۰
افزایش ظرفیت بندر جدید «لنگه» تا سال ۱۴۱۴ به ۹۰ میلیون تن| بنادر غرب هرمزگان رتبه نخست ترانزیت خودرو
مدیر بندر لنگه و بنادر غرب استان هرمزگان مطرح کرد

افزایش ظرفیت بندر جدید «لنگه» تا سال ۱۴۱۴ به ۹۰ میلیون تن| بنادر غرب هرمزگان رتبه نخست ترانزیت خودرو

سالاری مدیر بندر لنگه و بنادر غرب هرمزگان با بیان اینکه بنادر غرب استان رتبه نخست ترانزیت خودرو هستند گفت: با توسعه بندر جدید لنگه ظرفیت این بندر تا سال ۱۴۱۴ به بیش از ۹۰ میلیون تن افزایش می یابد.

بازار؛ گروه راه و مسکن: مرتضی سالاری در جمع خبرنگاران بازدید کننده از بندر شهید رجایی با اشاره به اینکه هم اکنون آبخور بندر لنگه ۵.۵ متر است اما در بندر جدید لنگه عمق آبخور شناورها به حدود ۱۳ متر افزایش خواهد یافت گفت: با توسعه بندر جدید لنگه ظرفیت این بندر تا سال ۱۴۱۴ به بیش از ۹۰ میلیون تن افزایش می یابد.

مدیر بندر لنگه و بنادر غرب استان هرمزگان اظهار داشت: در مجموع در ۳ فاز کوتاه، میان مدت و بلند مدت ۱۵۰۰ هکتار اراضی جدید به وسعت اراضی بندر لنگه جدید اضافه خواهد شد. البته آمارها حاکی است که سال گذشته بیش از ۳۰ هزار فروند شناور در بنادر غرب استان هرمزگان تردد کردند.

بنادر غرب استان رتبه نخست ترانزیت خودرو را در کشور در اختیار دارد به طوریکه سال گذشته بیش از ۱۶۰ هزار دستگاه خودرو از این بنادر به کشور عراق و کشورهای آسیای میانه ترانزیت شد

مدیر بندر لنگه و بنادر غرب استان هرمزگان با تاکید بر اینکه هم اکنون بیش از سه هزار دریانورد در این منطقه مشغول کار هستند یادآوری کرد: بنادر غرب استان رتبه نخست ترانزیت خودرو را در کشور در اختیار دارد به طوریکه سال گذشته بیش از ۱۶۰ هزار دستگاه خودرو از این بنادر به کشور عراق و کشورهای آسیای میانه ترانزیت شد.

بندر جدید لنگه با عمق آب ۱۳ متر و در پسکرانه ای به وسعت ۷۰۰ هکتار قادر به پذیرش کشتی های اقیانوس پیما با ظرفیت بارگیری ۵۰ هزار تن خواهد بود که نقش اساسی در توسعه دریامحور و ایجاد اشتغال پایدار در شهرستان بندرلنگه و غرب استان هرمزگان دارد

وی افزود: بندر جدید لنگه با عمق آب ۱۳ متر و در پسکرانه ای به وسعت ۷۰۰ هکتار قادر به پذیرش کشتی های اقیانوس پیما با ظرفیت بارگیری ۵۰ هزار تن خواهد بود که نقش اساسی در توسعه دریامحور و ایجاد اشتغال پایدار در شهرستان بندرلنگه و غرب استان هرمزگان دارد.

سالاری خاطر نشان کرد: با انجام کامل این طرح، فرصتی برای بهره‌وری اقتصادی سواحل، ایجاد اشتغال پایدار در غرب هرمزگان، افزایش تقاضای حمل و دریایی از بندرلنگه و همچنین افزایش زمینه رقابت‌پذیری بنادر و دریانوردی بندرلنگه و غرب استان فراهم خواهد شد.

در ۸ ماهه امسال بنادر غرب استان توانست با کابوتاژ یک میلیون و ۳۲۷ هزار و ۱۲۸ تن فرآورده‌های غیرنفتی و کابوتاژ یک میلیون و ۵۷۹ هزار و ۹۴۹ تن فرآورده‌های نفتی روزهای پررونقی را در این بخش از عملیات تجربه کند

مدیر بندر لنگه و بنادر غرب استان هرمزگان اظهار کرد: در ۸ ماهه امسال بنادر غرب استان توانست با کابوتاژ یک میلیون و ۳۲۷ هزار و ۱۲۸ تن فرآورده‌های غیرنفتی و کابوتاژ یک میلیون و ۵۷۹ هزار و ۹۴۹ تن فرآورده‌های نفتی روزهای پررونقی را در این بخش از عملیات تجربه کند.

سالاری، از افزایش ۳۱ درصدی ترانزیت نفتی و غیرنفتی خبر داد و گفت: در دوره زمانی یادشده، حجم ترانزیت کالاهای نفتی و غیرنفتی که بیشتر آن محموله خودرو بوده به ۲۹۹ هزار و ۹۹۹ تن رسید که نشانگر افزایش ۳۱ درصدی است.

وی افزود: در این بازه زمانی ترانزیت بیش از ۱۳۲ هزار و ۳۶۳ خودرو با افزایش ۲۶ درصدی از طریق بندرلنگه به کشورهای آسیای میانه و عراق انجام گرفت.

افزایش ظرفیت بندر جدید «لنگه» تا سال ۱۴۱۴ به ۹۰ میلیون تن| بنادر غرب هرمزگان رتبه نخست ترانزیت خودرو

همچنین در این نشست محمد احمدی زاده معاون دریایی و بندری بندر شهید باهنر و بنادر شرق استان هرمزگان گفت: با هماهنگی صورت گرفته از سوی فرمانداری جزیره ابوموسی و دفتر هماهنگی امور توسعه جزایر استانداری برای نخستین بار خط مسافری بندر شهید حقانی به مقصد جزیره ابوموسی راه‌اندازی شد.
وی ادامه داد: در نخستین اقدام به صورت ۲ سفر در هفته این خط فعالیت می‌کند که با استقبال هموطنان به تعداد سفر بیشتری افزایش خواهد یافت.

احمدی زاده: مرحله نخست تخصیص اراضی مورد نیاز احداث بندر جدید لنگه به مساحت ۲۰۰ هکتار آغاز شده و با این طرح پروژه مطالعه احداث بندر جدید لنگه سرعت گرفته است

احمدی زاده افزود: مرحله نخست تخصیص اراضی مورد نیاز احداث بندر جدید لنگه به مساحت ۲۰۰ هکتار آغاز شده و با این طرح پروژه مطالعه احداث بندر جدید لنگه سرعت گرفته است.

با توجه به محصور شدن مجتمع بندری بندرلنگه در درون شهر و نبود امکان توسعه فیزیکی پسکرانه بندر، به منظور ارتقای جایگاه بندرلنگه در حوزه ترانزیت و صادرات و پاسخگویی به تقاضای حمل دریایی از این بندر، از تیرماه سال جاری مطالعه امکان سنجی و جانمایی بندر جدید لنگه آغاز ش

وی ادامه داد: با توجه به محصور شدن مجتمع بندری بندرلنگه در درون شهر و نبود امکان توسعه فیزیکی پسکرانه بندر، به منظور ارتقای جایگاه بندرلنگه در حوزه ترانزیت و صادرات و پاسخگویی به تقاضای حمل دریایی از این بندر، از تیرماه سال جاری مطالعه امکان سنجی و جانمایی بندر جدید لنگه آغاز شده که تا کنون با پیشرف ۶۰ درصدی همراه بوده است.

افزایش ظرفیت بندر جدید «لنگه» تا سال ۱۴۱۴ به ۹۰ میلیون تن| بنادر غرب هرمزگان رتبه نخست ترانزیت خودرو

قبل از آغاز نشست خبری نیز محمد علی اصل سعیدی پور مدیر روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ۲۲۰۰ کیلومتر مرز غیر ممتد ساخلی داریم که بیشترین سهم این ساخل مربوط به استان هرمزگان است. ۷۲ بندر بزرگ و کوچک در هرمزگان فعال هستند و این آمار نشان می دهد که این استان قطب بزرگ اقتصادی کشور است و باید مورد توجه بیشتری به لحاظ توسعه بنادر صورت گیرد.

سعیدی پور: اقدامات پیش بینی در سیاستهای اقتصاد دریا محور و اتفاقات رخ داده می تواند منجر به رشد اقتصادی منطقه و کشور شود. قطعا با این اقدامات می توان از سواحل جنوب و شمال کشور بهتر استفاده و بهره برد

وی با بیان اینکه باید با فرآیندها بیشتر آشنا و آگاه شویم تاکید کرد: اتفاق بزرگ در کشور مربوط به توسعه اقتصاد دریا محور و ابلاغ سیاستهای آن توسط مقام معظم رهبری است. اقدامات پیش بینی در سیاستهای اقتصاد دریا محور و اتفاقات رخ داده می تواند منجر به رشد اقتصادی منطقه و کشور شود. قطعا با این اقدامات می توان از سواحل جنوب و شمال کشور بهتر استفاده و بهره برد. پس باید صنایع دریایی فعال تر شوند.

کد خبر: ۲۶۰٬۱۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha