۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۵
تسویه بزرگترین بدهی در تاریخ نظام بانکی  تامین اجتماعی
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی عنوان کرد

تسویه بزرگترین بدهی در تاریخ نظام بانکی تامین اجتماعی

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: انجام بزرگترین تسویه بدهی در تاریخ نظام بانکی به مبلغ ۱۰۶ هزار میلیارد تومان و بزرگترین افزایش سرمایه در نظام بانکی در بانک رفاه از جمله دستاوردهای این سازمان است.

به گزارش بازار، میرهاشم موسوی روز چهارشنبه در پیامی به مناسبت روز حسابدار و با تبریک به همه فعالان این حوزه به‌ویژه همکاران حوزه مالی، حسابداری و حسابرسی سازمان تأمین‌اجتماعی در بخش‌های مختلف بیمه‌ای، درمانی و اقتصادی، اظهار داشت: دستاورد بزرگ سازمان تأمین‌اجتماعی در این دوه آن است که از شرایطی که در ابتدای این دولت داشتیم و برای پرداخت حقوق و مستمری ماهانه ناگزیر از استقراض ماهانه از بانک بودیم، به وضعیتی رسیده‌ایم که از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون، پرداخت حقوق و مستمری ماهانه را بدون نیاز به استقراض بی‌رویه از نظام بانکی پرداخت کرده‌ایم.

وی با اشاره به در حال ساخت بودن ۱۳۰ طرح عمرانی در سراسر کشور به‌ویژه در مناطق کمتر برخوردار و نیز بهره‌برداری از ۳۵ طرح درمانی در دو سال و نیم اخیر، افزود: بازمهندسی ساختاری و سازمانی و بازمهندسی نیروی انسانی، بسترهای زمینه ساز تحقق این دستاوردها بوده است که باید با قوت استمرار یابد اما موضوع مهم‌تر از دستاوردها و عملکرد، سلامت عملکرد است که باید از سوی همکاران حوزه مالی و حسابداری و نیز حوزه‌های نظارتی سازمان رصد و پایش شود. اگر سلامت عملکرد را با طراحی و استقرار نظام کنترلی و حسابرسی کارآمد تضمین نکنیم، ممکن است حتی دستاوردها و عملکردهای به ظاهر مثبت، به ضدعملکرد تبدیل شوند.

موسوی گفت: استقلال حرفه‌ای و بی‌طرفی همکاران مالی و حسابرسی باید تضمین شود تا بتوانند فارغ از اینکه چه کسی مدیر است و چه خواسته‌هایی دارد، با نظارت‌های درون‌سازمانی، مراقب سلامت عملکرد باشند و اجازه اعوجاج و خروج از مسیر را ندهند.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به وجود انواع تهدیدهای درون‌سازمانی و برون‌سازمانی پیرامون هر سازمان و دستگاهی، گفت: امانتدار مردم و بیمه‌شدگان هستیم و نباید اجازه دهیم تشخیص‌های غلط مدیریتی، سوگیری‌های غلط و خدای ناکرده فساد یا سوءاستفاده، اموال و دارایی‌های ذی‌نفعان را تهدید کند و همکاران حوزه مالی و حسابداری سازمان در این زمینه نقش بسیار مهمی دارند. همه باید پاسخگوی آنچه کرده‌ایم، تصمیماتی که گرفته‌ایم و حتی آنچه به هر علت انجام نداده‌ایم، باشیم و سعادت سازمانی این است که پیش از این که نهادهای نظارتی بیرون از سازمان به مسائل مالی سازمان ورود کنند، خود از صحت عملکرد سازمان اطمینان حاصل کنیم و با هم‌افزایی، محیط سازمان را برای افراد ناسالم و تهدیدهای احتمالی ناامن کنیم.

موسوی بر اهمیت آموزش و بازآموزی کارکنان تأکید کرد و گفت: همکاران تامین اجتماعی در هر حوزه و به‌ویژه در حوزه مالی و حسابداری، باید بهترین‌های حرفه‌ای رشته خود باشند و باید نظام آموزش جامع و کارآمدی برای به‌روزرسانی مستمر دانش و تجربه همکاران سازمان وجود داشته باشد.

وی با انتقاد از اینکه با وجود تجربه و دانش ۷۰ ساله سازمان تأمین‌اجتماعی در حوزه بیمه اجتماعی، هنوز یک مجموعه تخصصی راهبردی و راهبری کلان در این سازمان شکل نگرفته است، بر اهمیت تبدیل دانش ضمنی و تجربه ۷۰ ساله سازمان به علم و دانش و مستندسازی این تجربیات تأکید کرد.

موسوی گفت: در حوزه‌های مختلف سازمان تأمین‌اجتماعی باید میان مدیران و همکاران در سطوح مختلف، گفت‌وگوی چندوجهی و تضارب افکار و آرا وجود داشته باشد تا از دانش و تجربه ارزشمند سازمان برای ریشه‌یابی چالش‌ها و اتخاذ راهکارهای مناسب برای حل مشکلات نظام حکمرانی تأمین‌اجتماعی استفاده شود.

کد خبر: ۲۶۰٬۰۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha