۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۷
چگونه می‌توان دلار اصل را از تقلبی تشخیص داد؟ راه‌های تشخیص دلار اصل از تقلبی

چگونه می‌توان دلار اصل را از تقلبی تشخیص داد؟ راه‌های تشخیص دلار اصل از تقلبی

یکی از بهترین مرجع‌ها برای تشخیص دلار اصل از تقلبی، اطلاعاتی است که توسط سرویس امنیت ایالات متحده آمریکا در اختیار مردم جهان قرار گرفته است.

به گزارش بازار، در ایران امروز، خرید و فروش دلار و بازی با تغییر قیمت دلار به تومان به یکی از بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری تبدیل شده است که افراد با سرمایه‌های مختلف تمایل دارند در آن فعالیت داشته باشند. اما احتمال تقلبی بودن آن، از مشکلاتی است که ممکن است گریبان‌گیر هر کسی شود. به همین دلیل، پیدا کردن راه‌های تشخیص دلار اصل از تقلبی یکی از بایدها برای ادامه مسیر در این بازار است.

در این مقاله با ما همراه باشید تا مهم‌ترین و موثرترین این راه‌ها را با هم بررسی کرده و از کلاهبرداری‌های متعدد جلوگیری کنیم.

چطور دلار اصلی را از تقلبی تشخیص دهیم؟

یکی از بهترین مرجع‌ها برای تشخیص دلار اصل از تقلبی، اطلاعاتی است که توسط سرویس امنیت ایالات متحده آمریکا در اختیار مردم جهان قرار گرفته است. در ادامه، راهکارهایی که این سرویس آموزش داده را در کنار روش‌های تجربی به شما نشان می‌دهیم:

  1. مقایسه با دلار اصل

ساده‌ترین راه برای گرفتن مچ دلار تقلبی، مقایسه آن با یک دلار اصلی است. نکته این ماجرا در مقایسه دلارها با توجه با سال چاپ‌شان است؛ زیرا دلارهایی که در سال ۱۹۹۰ به بعد چاپ شده‌اند، طراحی متفاوت دارند.

البته باید این نکته را نیز در نظر داشته باشید که حساب اسکناس‌های یک و دو دلاری از این ماجرا جداست.

  1. تشخیص از طریق جنس دلار

اگر زیاد با دلار سروکار داشته باشید، بعد از مدتی با لمس جنس دلار می‌توانید تشخیص دهید که تقلبی است یا اصل؛ زیرا جنس دلار اصلی، ترکیبی خاص از پنبه و کتان است که در نمونه تقلبی آن پیدا نمی‌شود. همچنین، دلار اصلی ضخامت کمتری نسبت به دلار تقلبی دارد. به همین دلیل، جنس کاغذ دلار بهترین روش برای تشخیص اصل یا تقلبی بودن آن است.

  1. بررسی وجود الیاف رنگی

در دلار اصل، از الیاف خاصی به رنگ‌های آبی و قرمز استفاده شده است؛ در مقابل اما نمونه‌های تقلبی این الیاف را ندارند. به همین دلیل برای آنکه بتوانند افراد نابلد را به خوبی گول بزنند، شکل این الیاف را روی بخش‌های مختلفی از کاغذ دلار تقلبی چاپ می‌کنند.

  1. تغییر رنگ اسکناس با حرکت دادن آن

یکی از راه‌های تشخیص اسکناس اصل از تقلبی، حرکت دادن آن است. وقتی اسکناس را کمی حرکت می‌دهید، رنگ بخش‌های مشخصی از آن تغییر می‌کند. در دلار تقلبی، این رنگ‌ها از جایشان تکان نمی‌خورند.

  1. وجود چاپ برجسته در دلار اصل

از راه‌های جالب تشخیص دلار اصل از تقلبی، لمس کردن آن است؛ زیرا در تمام دلارهای اصل، چاپ برجسته وجود دارد. سعی کنید با نوک ناخن‌تان این برجستگی‌ها را لمس کنید؛ اگر پیدایشان نکردید، آن دلار تقلبی است.

چگونه می‌توان دلار اصل را از تقلبی تشخیص داد؟ راه‌های تشخیص دلار اصل از تقلبی

  1. تمیز و دقیق نبودن چاپ

در دلار اصل، خط‌های مختلفی که طراحی آن را تشکیل می‌دهند، خیلی تمیز چاپ نشده‌اند. در واقع وقتی آن‌ها را نگاه می‌کنید کمی از اطراف خود بیرون زده‌اند. اگر دلاری به دستتان رسید که چاپ خیلی دقیقی داشت به اصل بودن آن شک کنید.

  1. خاصیت امنیتی واترمارک

در بخش‌هایی از تمام دلارهای آمریکا واترمارک امنیتی وجود دارد که شکل آن، دقیقا با شخصیتی که روی دلار چاپ شده، یکسان است. واترمارک امنیتی هرگز نباید در حالت عادی قابل دیدن باشد اما در دلار اصل، سمت راست اسکناس قرار گرفته است.

  1. وجود نخ امنیتی در دلار اصلی

روش دیگر برای تشخیص دلار اصل از تقلبی، بررسی وجود داشتن یا نداشتن نخ امنیتی است. در دلارهای اصلی، این نخ لابه‌لای الیاف دلار وجود دارد. نکته جالب اینکه روی نخ امنیتی دلار، چیزهایی چاپ شده‌اند که به نور فرابنفش هم واکنش نشان می‌دهند.

  1. تفاوت در مکان و رنگ نخ‌های امنیتی در دلارهای مختلف

سرویس امنیت ایالات متحده آمریکا برای اینکه کار متقلبان را سخت کند، نخ‌های امنیتی را در بخش‌های مختلفی از دلارها قرار می‌دهد. جالب است که بدانید حتی رنگ این نخ‌ها هم زیر نور فرابنفش با هم فرق دارند؛ مثلا در اسکناس پنج دلاری، این نخ در سمت راست آن قرار داشته و زیر نور فرابنفش به رنگ آبی در می‌آید.

به همین ترتیب، این نخ‌ها در اسکانس‌های ۱۰ دلاری، سمت راست و به رنگ نارنجی، در اسکناس ۲۰ دلاری سمت چپ و به رنگ سبز، در اسکناس ۵۰ دلار در وسط و به رنگ زرد و در نهایت در اسکناس ۱۰۰ دلاری سمت چپ و به رنگ صورتی است.

چگونه می‌توان دلار اصل را از تقلبی تشخیص داد؟ راه‌های تشخیص دلار اصل از تقلبی

۱۰. واکنش به آهنربا

نوع چاپ دلار آمریکا از نوع مغناطیسی است. با وجود آنکه شدت مواد مغناطیسی به کار رفته در آن زیاد نیست، اما اگر یک آهنربای قوی مثل آهنربای نئودیمیم داشته باشید و آن را به سمت دلار واقعی بگیرید، به طرف آن کشیده می‌شود. این در حالی است که دلار تقلبی، هیچ واکنشی به این موضوع نشان نمی‌دهد.

۱۱. یکسان بودن شماره سریال در دو طرف اسکناس

حتما دقت کنید که شماره سریال در دو طرف دلار، یکسان باشد. در دلارهای تقلبی، گاهی شماره سریال جلو و پشت اسکناس با هم فرق می‌کنند و عددها با فاصله‌های متفاوت کنار هم قرار گرفته‌اند. گاهی حتی این عددها آنقدر بالا و پایین هستند که یک ردیف منظم را هم تشکیل نمی‌دهند.

چطور در ایران درآمد دلاری داشته باشیم؟

بیشتر شغل های پردرآمد در ایران به صورت مستقیم یا غیر مستقیم به دلار مربوط می‌شوند؛ یکی از نمونه‌های پرتکرار آن نیز فریلنسری برای کارفرماهای خارجی، ساخت کانال یوتیوب، کسب درآمد از راه‌اندازی سایت به زبان خارجی و گرفتن تبلیغات از گوگل و... است که برای افراد بسیاری پر سود بوده است.

آیا می‌توانیم پول خود را در ایران رشد دهیم؟

شاید یکی از دغدغه‌های شما هم این باشد که چگونه پول خود را دو برابر کنیم؟ بهترین راهی که می‌توانیم در این زمینه برایتان مثال بزنیم، سرمایه گذاری آگاهانه در فارکس است.

اگر خودتان را فرد ریسک پذیری می‌بینید حتما بخشی از سرمایه‌تان را وارد این بازار پر از فرصت کنید و از چند برابر شدن سرمایه‌تان و کسب درآمد دلاری لذت ببرید.

کد خبر: ۲۶۰٬۰۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha