۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۲
طالبان از آغاز فعالیت بانک جهانی در افغانستان تا یک ماه دیگر خبر داد

طالبان از آغاز فعالیت بانک جهانی در افغانستان تا یک ماه دیگر خبر داد

سخنگوی وزارت مالیه طالبان گفت: دفتر بانک جهانی تا آغاز سال ۲۰۲۴ (یک ماه دیگر) در افغانستان فعال و منابع طرح‌های آن تا فروردین سال آینده پرداخت می‌شود.

به گزارش بازار، سخنگوی وزارت مالیه طالبان خاطرنشان کرد: قرار است ۴۵ طرح بانک جهانی که در کشور متوقف شده بودند، از سرگرفته شود. این پروژه‌ها هم‌زمان با سقوط دولت پیشین افغانستان متوقف شده بودند.

احمد ولی حقمل گفت: در پی مذاکرات متوالی ما در سال گذشته، بانک جهانی پذیرفته است در گام نخست هزینه پروژه‌های نیمه‌کاره خود را پرداخت کنند و متعهد شده است تا آوریل (فروردین) ۲۰۲۴ پرداخت هزینه پروژه ها را شروع کند.

بنا به اعلام اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری طالبان، عمده پروژه‌های بانک جهانی در بخش‌های جاده‌ای، ساختمانی، بهداشت، انرژی و کشاورزی متمرکز است.

خانجان الکوزی، عضو هیات مدیره اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان در این باره گفت: در بحش سلامت، پیش از این بانک جهانی پروژه‌های بسیار خوبی اجرا کرده و بیمارستان‌ها و کلیینک‌های زیادی تاسیس کرده است.

پیش از این بانک جهانی در گزارشی اعلام کرده بود پس از روی کار آمدن طالبان در افغانستان پروژه‌هایش را که بیش از چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار ارزش دارد، ‌در این کشور متوقف کرده است.

کد خبر: ۲۶۰٬۰۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha