۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۹
ایجاد ظرفیت گردشگری در ۲۵ سد مخزنی و آب‌بندان گلستان به تصویب رسید
سرپرست آب منطقه‌ای گلستان:

ایجاد ظرفیت گردشگری در ۲۵ سد مخزنی و آب‌بندان گلستان به تصویب رسید

گرگان- سرپرست آب منطقه‌ای گلستان از تصویب ایجاد ظرفیت گردشگری در ۲۵ سد مخزنی و آب‌بندان گلستان خبر داد و گفت: امیدواریم با کمک میراث فرهنگی بتوانیم تا سال آینده این طرح‌ها را به نتیجه برسانیم.

به گزارش خبرنگار بازار، سید محسن حسینی عصر چهارشنبه در نشست خبری اظهار کرد: در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان که به ریاست استاندار محترم برگزار شد، ایجاد ظرفیت گردشگری در ۲۵ سد مخزنی و آب‌بندان استان مورد بررسی قرار گرفت و در کارگروه مصوب شد.

وی توضیح داد: این طرح براساس شیوه نامه اجرایی فعالیت‌های گردشگری و تفریحی در منابع و تأسیسات آبی در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان مطرح شد.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای گلستان افزود: پیش از برگزاری کارگروه اقتصادی، ایجاد ظرفیت‌ گردشگری آبی در تعدادی از تأسیسات آبی استان به تصویب کمیته هماهنگی استانی (شرکت آب منطقه‌ای و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان) رسیده بود؛ سپس این طرح‌ها به استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی معرفی شد.

وی با اشاره به اینکه گلستان در مجموع ۲۵۵ قطعه آب‌بندان، سد مخزنی و مزارع پرورش ماهی دارد، ادامه داد: به زودی فراخوان شناسایی و جذب سرمایه گذار این طرح‌ها، طبق شیوه نامه مصوب صادر می‌شود و امیدواریم تا پایان سال بعد با همکاری میراث فرهنگی این طرح‌ها به سرانجام برسانیم.

حسینی با این توضیح که ایجاد ظرفیت‌های گردشگری در تأسیسات آبی استان در راستای افزایش اشتغال و درآمد گلستان پیشنهاد و اجرایی می‌شود به موضوع احداث آب‌بندان‌های جدید در استان هم اشاره و بیان کرد: فقط در شرایطی که در منطقه‌ای آب مازاد داشته باشیم مجوز احداث آب‌بندان صادر می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه صدور احداث آب‌بندان فقط در جهت تنظیم آب انجام می‌شود نه برای استحصال جدید، تصریح کرد: در حال حاضر ۲۷ درصد از آب‌های زیرزمینی استان در حال استفاده است که ۱۳ درصد توسط چاه‌های غیرمجاز و ۱۴درصد توسط چاه‌های مجاز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

حسینی بر مدیریت مصرف آب در استان تأکید کرد و گفت: پتانسیل منابع آب تجدیدپذیر استان به نسبت جمعیت آن کمتر است و اگر صرفه‌جویی در مصرف آب در دستور کار نباشد در تابستان با مشکل تأمین آب شرب در استان مواجه می‌شویم.

کد خبر: ۲۶٬۰۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha