۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶
موافقت با الحاق ۱۵۸ هکتار از اراضی به محدوده طرح جامع شهر نقده
با تصمیم شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران انجام می‌شود

موافقت با الحاق ۱۵۸ هکتار از اراضی به محدوده طرح جامع شهر نقده

شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران با الحاق ۱۵۸ هکتار از اراضی ملی کوزه‌گران و دیزج بزرگ به محدوده طرح جامع شهر نقده به شکل مشروط، موافقت کرد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، خسرو دانشجو دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی، مصوبه شورا را با موضوع مغایرت اساسی طرح تفصیلی با طرح جامع شهر نقده، ابلاغ کرد.

بر اساس این مصوبه، شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ ۱۵ آبان ۱۴۰۲ موضوع الحاق حدود ۱۵۸ هکتار از اراضی ملی کوزه‌گران و دیزج بزرگ به محدوده طرح جامع شهر نقده را با توجه به مصوبه مورخ ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان آذربایجان‌غربی در اجرای قانون جهش تولید مسکن مورد بررسی قرار داد. این شورا با توجه به صورتجلسه مورخ ۹ مهر ۱۴۰۲ کمیته فنی شماره یک و با توجه به اعلام نظر شماره ۱۲۶۷۵-۶۳-۰۲مورخ ۲۷ شهریور ۱۴۰۲مرکز تحقیقات راه مسکن وشهرسازی مبنی بر قرارگیری اراضی مورد نظر در محدوده فرونشستی با نرخ پایین و کم بودن احتمال فرونشست زمین با مقادیر خطرزا در محدوده مذکور با الحاق اراضی مذکور مشروط به رعایت موارد زیر با کاربری مسکونی و تامین خدمات موافقت و مقرر کرد تا طرح تفصیلی با رعایت موارد زیر به تائید کمیسیون ماده ۵ برسد:

۱- رعایت موارد به شرح زیر با عنایت به نظر مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی :

-عدم حفر چاه آب و استحصال آب زیرزمینی با هدف تامین آب مورد نیاز مستحدثات و محوطه

-بارگذاری مستحدثات بسیار مهم و ضروری (مطابق آئین نامه۲۸۰۰) و اماکن آموزشی در بخش شمالی وشمال غربی محدوده الحاقی

-الزام به اجرا درز انقطاع در ساختمان‌های با ابعاد بیش از ۲۰ متر (طول یا عرض بنا)

-اعمال ممنوعیت صدور پروانه چاه زراعی و یا کف شکنی چاه‌های با کاربری زراعی ۱ کیلومتر اطراف محدوده الحاقی از طرف شرکت آب منطقه‌ای استان با درخواست کتبی و رسمی اداره کل راه و شهرسازی

۲- محور دسترسی اراضی به شهر صرفاً در حد پوسته راه موجود به محدوده شهر الحاق شود.

۳- حریم ایمنی و حریم خطر زائی خط لوله گاز عبوری از شمال اراضی بر اساس استعلام از اداره کل پدافند غیر عامل استان و منطقه ۸ عملیات انتقال گاز در طرح اعمال شود.

۴- اراضی واقع در حریم زیست محیطی مرغداری موجود در بلافصل شمال غربی اراضی از شمول الحاق حذف شود.

۵- مطالعات عارضه سنجی ترافیکی انجام و مورد تایید شورای ترافیک استان قرار گیرد.

۶- اراضی زراعی و باغی (مستثنیات منابع طبیعی یا تصرفی) که قابلیت حذف از محدوده طرح الحاقی را ندارند تا تعیین تکلیف با همان کاربری زراعی و باغی تثبیت شوند.

۷- حریم خط انتقال برق فشار متوسط مطابق اعلام نظر شرکت توزیع نیروی برق رعایت شود

۸- حریم و بستر مسیل‌های عبوری و چاه‌های زراعی و پیزومتری موجود بر اساس استعلام مجدد از آب منطقه‌ای در اسناد طرح لحاظ شود. ضمنا با توجه به تاکید وزارت نیرو تامین آب این اراضی صرفا از محل صرفه‌جویی و مدیریت مصرف منابع فعلی آب شرب شهر امکان‌پذیر خواهد بود.

در پایان مصوبه تاکید شده است: در اجرای ماده ۴۲ آئین نامه نحوه بررسی طرح ها، نقشه محدوده شهر با الحاق اراضی مورد نظر جهت ابلاغ به مراجع ذی ربط در اختیار دبیرخانه شورایعالی قرار گیرد.

کد خبر: ۲۵۹٬۹۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha