۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶
کسب و کارهای جدید نیازمند حمایت هستند | انتظار مکاسب از «اتحادیه‌ها»
مدیر فروش شرکت هوم تک در گفت‌وگو با بازار:

کسب و کارهای جدید نیازمند حمایت هستند | انتظار مکاسب از «اتحادیه‌ها»

تهران- برخی مالکان کسب و کارهای جدید عقیده دارند که اتحادیه ها می بایست کمک های بیشتری را به آنها کنند تا بتوانند کسب و کارهای جدید التاسیس را سرپا نگهدارند.

مرجان شرف- بازار، واحدهای تولیدی جوان و تازه کار مهم ترین ددغه خود را عدم بازاریابی و آشنایی دیگر مشاغل با توانایی های خود می دانند. از اینرو از مسئولان بالادستی مانند انجمن ها و اتحادیه ها درخواست حمایت بیش از پیش دارند. یکی از این واحدهای تازه کار شرکت «هوم تک» است که در زمینه تولید وایت بردهای شیشه ای و ... فعالیت می کند. صحبت های هانیه جهاندیده، مدیر فروش شرکت هوم تک را می خوانید:

* چه شد که وارد این رسته شغلی شدید؟

از سال ۸۹ در زمینه لوازم کمک آموزشی ابتدا اقدام به واردات کردیم اما بسیار زود متوجه شدیم که می توانیم تولیدکننده باشیم بسیار مهم است که کالایی که می تواند در کشور تولید شود به انجام برسانیم. چه چیزی بهتر از لوازم کمک آموزشی، از اینرو گرچه با آزمون و خطای زیاد اما خط تولید را راه اندازی کردیم.

قیمت اجناس ایرانی نسبت به چینی برابر و یا حتی پایین تر است

مشکلات بسیاری ابتدا ما را تهدید می کرد به عنوان نمونه کوره رنگ پزی نداشتیم پس در تستر و مایکروویو امتحان می کردیم تا دمای پخت رنگ ها را متوجه شویم؛ اما اکنون محصولات را با گارانتی ده ساله به مشتریان می فروشیم و سعی می کنیم تا مواد اولیه ایرانی باشند که موفق شدیم ۹۹ درصد از شیشه تا رنگ را از داخل کشور تامین کنیم.

* مواد اولیه را از چه طریقی تهیه می کنید؟

شیشه اصلی ترین ماده این کار است که باید از تست مقاومت و سفیدی شیشه با کیفیت خوب بیرون بیاید، شیشه های شهر اردکان از جنس سوپر کلیر درجه یک و صادراتی است، رنگ پودری کوره ای نیز همینطور از داخل تهیه و باید پس از پخت نیز کیفیت خود را حفظ کند اما رنگ های پلی استر پس از مدتی از روی کالا بلند می شود و از آن استفائه نمی کنیم.

ورق گالوانیزه برای پشت جنس با چسب مخصوص استفاده می شود نوع چسب نیز که اسیدی نباشد در انتخاب ما مهم است زیرا چسب اسیدی باعث خورندگی رنگ شیشه می شوند. موادی مانند مگنت ها، مارکرها و... که هنوز در ایران تکنولوژی ساخت وجود ندارد پس لاجرم از کشور چین خرید می کنیم.

* چالش های پیش روی شما چیست؟

درگیر مشکلات بسیاری هستیم بخصوص در مورد مواد اولیه مانند شیشه که تقریبا تمام تولید داخل صادر می شود یا چسب و ... . از طرف دیگر قیمت ها با هر بار خرید تفاوت پیدا می کند اما ما به عوان نمونه در سال گذشته یکبار فروردین و یکبار هم بهمن ماه قیمت ها را به روز کردیم و این موضوع سود بسیار تحت تاثیر قرار می دهد.

کسب و کارهای جدید نیازمند حمایت هستند | انتظار مکاسب از «اتحادیه‌ها»

* تولیدات داخلی چقدر توان صادرات دارند؟

قیمت اجناس ایرانی نسبت به چینی برابر و یا حتی پایین تر است، سعی داریم تا نگاه جهانی تری داشته باشیم اما مهمترین لازمه این موضوع این است که در ایران حمایت شویم.

* با افزایش نرخ دلار می توان صادرات را افزایش داد؟

دلار بالا رود صادر کننده می تواند بیشتر صادر کند و به نفع اش می شود اما تولیدکنندگانی که نمی توانند صادرات داشته باشند به مشکل برمی خورند. فرد صادر کننده می تواند بگوید بازار داخل را فراموش می کنم و تنها به صادرات نگاه می کنم اما واحدهای تولیدی کوچک مانند ما، در داخل کشور هنوز به سطح فروش مقبولی نرسیده ایم، صادرات هم نداشته باشیم بسیار به مشکل برمی خوریم.

حمایت اتحادیه در حد صدور پروانه کسب بوده است

* تحریم چه تاثیری بر عملکرد شما داشته است؟

مواد اولیه گاهی مانند مگنت پیدا نمی کنیم در نتیجه در ارائه خدمات به مشکل برمی خوریم همچنین برخی از بُردهای مشکی یا رنگ های تیره که باید در تهیه آنها از مارکرهای مشکی استفاده شود نیز داخل ایران وجود ندارند بخاطر تحریم جلوی واردات گرفته شده و کسانی که این بردها را خریداری کرده بودند، در صورت خرابی دیگر نمی توانند از این کالا استفاده مجدد داشته باشند.

* اتحادیه شما چه نام داشته و چه کمکی به شما می کند؟

تحت نظر اتحادیه نوشت افزار هستیم اما نظارت آنچنانی ندارند تنها در حد اخذ پروانه کسب و پرداخت حق عضویت سالانه بوده، در غیر اینصورت حتا کمک خواستیم که با آشنایی با اتحادیه های مختلف بتوانیم محصول خود را بازاریابی کنیم اما انجام نشد.

به حمایت بسیار نیاز داریم با شرکت در نمایشگاه های مختلف سعی می کنیم تا این محصولات را به مردم بیشتر بشناسانیم و در صورتی که حمایت ارگان های دولتی بیشتر باشد می توانیم تولید کشور را گسترش دهیم.

کد خبر: ۲۵۹٬۹۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha