۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۵:۱۷
گرانی مصالح پروژه های خودمالکی را زمین‌گیر کرده است
فعال صنعت ساختمان:

گرانی مصالح پروژه های خودمالکی را زمین‌گیر کرده است

گرگان- علوی، دبیر انجمن صنفی انبوه سازان مسکن و ساختمان چهارمحال و بختیاری گفت: گرانی روزافزون مصالح ساختمانی روند تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های خودمالکی نهضت ملی مسکن را غیرممکن کرده است.

سید مصطفی علوی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: شرایط خاص بازار به نحوی است که امکان ساخت و تکمیل مسکن در قالب پروژه‌های خودمالکی بسیار سخت و غیرممکن شده است زیرا قیمت مصالح به صورت افسارگسیخته و روزانه در حال افزایش است.

دبیر انجمن صنفی انبوه‌ سازان مسکن و ساختمان استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: متقاضیانی که با تشکیل گروه‌های چند نفره در پی خانه‌دار شدن از روش تسهیلات خودمالکی بودند با چالش جدی مواجه شده‌اند و تکمیل مسکن برای آنها بسیار سخت و پیچیده شده است.

وی بیان کرد: خرید مسکن برای طیف وسیعی از اقشار جامعه غیرممکن شده است و صرفاً برخی از کارکنان بانک‌ها یا موسسات مالی که از وام‌های کلان استفاده می‌کنند امکان خرید مسکن وجود دارد.

علوی افزود: مشکلاتی مانند قیمت گذاری ناعادلانه و روش‌های نادرست تامین مالی سبب شده است پروژه‌های انبوه‌ سازی در قالب نهضت ملی مسکن هم ناموفق باشند.

دبیر انجمن صنفی انبوه سازان مسکن و ساختمان استان چهارمحال و بختیاری گفت: قیمت گذاری غیرکارشناسانه در استان چهارمحال سبب شده تا بخشی از انبوه سازان برای ادامه فعالیت صنفی راهی استان‌هایی مانند اصفهان یا بوشهر شوند.

وی افزود: سودهای غیرمتعارف بانک‌ها در حوزه تسهیلات مسکن وضع کرده‌اند این صنعت را در آستانه نابودی قرار داده است.

علوی گفت: رکود بازار مسکن سبب شده که بسیاری از مشاغل مرتبط با صنعت ساختمان حذف شوند و بیکاری بین کارگران ماهر و ساده این صنعت روز به روز افزایش یابد.

کد خبر: ۲۵۹٬۹۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha