۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۶
حدود ۲۶۰ فناوری در صنعت پتروشیمی استفاده می‌شود| بازاری گسترده برای دانش‌بنیان‌ها
مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی:

حدود ۲۶۰ فناوری در صنعت پتروشیمی استفاده می‌شود| بازاری گسترده برای دانش‌بنیان‌ها

مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی با اشاره به تعدد بالای فناوری‌ها در صنعت پتروشیمی گفت: صنعت پتروشیمی با حدود ۲۶۰ فناوری، صنعتی دانش‌محور است.

به گزارش بازار، مجید دفتری امروز (سه‌شنبه، ۱۴ آذرماه) در آیین پایانی رویداد پتروفن ۱۴۰۲ با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه کلید پیشرفت کشور علم و فناوری است، اظهار کرد: جواد اوجی، وزیر نفت و مرتضی شاهمیرزایی، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی راهکار توسعه زنجیره ارزش از تولید نفت تا تولید محصولات ارزش‌آفرین صنعت پتروشیمی را با تکیه بر توان داخل در دولت سیزدهم سرلوحه کار قرار داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه صنعت پتروشیمی خودکفایی در تجهیزات، کاتالیست، فناوری و مواد شیمیایی را در دستور کار قرار داده است، افزود: حدود ۲۶۰ فناوری در صنعت پتروشیمی استفاده می‌شود در حالی تعدد فناوری‌های در حوزه نفت، گاز و پالایش بسیار محدودتر است از این رو این تعدد فناوری در صنعت پتروشیمی دانش‌محوری این صنعت را برای همه مشخص می‌کند.

مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی ادامه داد: با توجه به قول مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی به وزیر نفت، همه کاتالیست‌های این صنعت در دولت سیزدهم ۱۰۰ درصد داخلی می‌شود.

دفتری با اشاره به حدود ۹۲ میلیون تن ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی که براساس برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان برنامه هفتم و هشتم توسعه دو برابر می‌شود، تصریح کرد: صنعت پتروشیمی می‌تواند موتور محرکه تمام صنایع کشور باشد و در داخلی‌سازی تجهیزات، کاتالیست و مواد شیمیایی بخش بالایی از شرکت‌های دانش‌نبیان را می‌تواند جذب کند و با اشتغالزایی سبب خروج نخبگان از کشور شود.

کد خبر: ۲۵۹٬۹۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha