۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۲
ظرفیت تولید روزانه بنزین به ۱۲۰ میلیون لیتر رسیده است
وزیر کشور:

ظرفیت تولید روزانه بنزین به ۱۲۰ میلیون لیتر رسیده است

وزیر کشور با اشاره به مصرف روزانه نزدیک به ۱۴۵ میلیون لیتری بنزین گفت: ظرفیت تولید بنزین البته با افزایش به ۱۲۰ میلیون لیتر در روز رسیده و امروز بایستی دانشجویان برای این ناترازی مصرف الگو ارائه دهند.

به گزارش بازار، احمد وحیدی وزیر کشور ظهر امروز در نشست از آرمان تا واقعیت در جمع دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار کرد: امروز به مدد قدرت علمی دانشگاه‌ و دانشجویان به نقطه مناسب رسیده‌ایم، به همین دلیل دشمنان ملت می‌خواهند دانشگاه را از از فعالیت بازدارند.

وی ادامه داد: امروز دانشگاه‌های کشور مسؤولیت تمدن‌سازی را برعهده دارند و وقتی از تمدن نوین اسلامی، ایران قوی، مرجعیت علمی، کسب کرسی‌های بزرگ مهم فکر و اندیشه صحبت به میان می‌آید بار آن بر عهده دانشگاه و دانشجو است.

وزیر کشور با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب یادآور شد: انتظارات ذکر شده از دانشجویان در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وحیدی بیان کرد: امروز اگر نهضت علمی ایران اسلامی دنیا را انگشت به دهان گذاشته، ریشه آن دانشگاه‌ها هستند که در برخی حوزه‌های علمی در بین چهار تا پنج قدرت اصلی دنیا قرار گرفته‌ایم.

وی با اشاره به ساده‌زیستی در دولت سیزدهم گفت: ما استانداران کشور را از نظر ساده‌زیستی مورد بررسی قرار داریم و همه‌ی آنها نمره‌ خوب گرفتند.

وحیدی با تاکید بر مبارزه با جریانات فساد در کشور خاطرنشان کرد: مبارزه با فساد از اولویت‌های دولت است و ما با جدیت با فساد برخورد می‌کنیم، آن چیزی که در نظام قابل قبول نیست وجود جریان‌های فاسد است.

وزیر کشور با بیان اینکه همه مردم باید از مجرای قانونی اعتراض خود را بیان کنند، گفت: براساس دستورالعملی که در این خصوص صادر شده است ما طرفدار نقد و اعتراض قانونی هستیم آن چیزی که مهم است، رعایت قانون است.

وی در بحث اتباع یادآور شد: ریشه این مسئله به این موضوع برمی‌گردد که این افراد به دلیل قدرت‌های جهانی آواره شدند. مردم ما انسان‌دوست هستند و این عزیزان را با آغوش باز پذیرفتند. اتباع نیز به صورت موقت اینجا هستند و وقتی بستر آماده شد باید به کشور خود بازگردند.

وحیدی افزود: اتباعی که مجوز ندارند باید برگردانده شود و کسانی هم که مجوز دارند باید سامان‌دهی شوند.

وزیر کشور با اشاره به پروژه‌ی قطار شهری اهواز با اشاره به اینکه با همت استاندار خوزستان اجرای این پروژه دوباره آغاز شده است، گفت: امیدواریم تا کمتر از یکسال دیگر زیر ساخت‌های پروژه‌ی قطار شهری تکمیل شود. برای راه‌اندازی واگن‌ها نیز قرارداد خارجی منعقد شده است.

وحیدی درباره بارش‌های گفت: بارش سال گذشته خیلی تند بود و اگر اتفاقاتی که برای بهسازی فاضلاب انجام نشده بود، امسال نیز وقایع سال‌های گذشته رخ می‌داد و تکرار می‌شد. البته این مسئله تمام شده نیست.

وزیر کشور همچنین درباره نرخ بنزین بیان کرد: در حال حاضر ما نزدیک به ۱۴۵ میلیون لیتر مصرف بنزین داریم و راهکار این است که باید اقداماتی انجام داد که بنزین به صورت بهینه مصرف و الگوی مصرف بهینه ترویج شود.

وی با بیان اینکه الگوی مصرف بنزین در کشورمان درست نیست، گفت: البته ظرفیت تولید بنزین نیز افزایش یافته و به ۱۲۰ میلیون لیتر در روز رسیده است و برای انتقال این حجم از بنزین نیز باید از چندین هزار تانکر نفتی در سطح کشور استفاده کرد. امروز دانشجویان باید برای این ناترازی مصرف بنزین الگو ارائه دهند.

وحیدی همچنین در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در خصوص عملکرد نامناسب مدیران خوزستانی و اینکه چه قدرت‌هایی از ماندگاری مدیران ناکارآمد خوزستانی حمایت می‌کنند، گفت: ما از دانشگاه انتظار شور و نشاط داریم و از شما بخاطر دغدغه‌ها تشکر می‌کنم. هیچکس نباید متعرض افرادی که انتقاداتی دارند بشود.

وزیر کشور افزود: ما اگر فکر کنیم یک نفر به تنهایی مسؤول حل مشکلات است درست نیست و هر اتفاقی بیفتد مسؤول آن یک نفر نیست. در مورد سیستم فاضلاب نیست کار بسیار مهمی صورت گرفته است. البته مطالبه‌گری خیلی خوب است.

وی بیان کرد: یکی از خصوصیات دانشجو رعایت انصاف است و باید نقطه‌ی پر لیوان هم ببینیم چرا که وظیفه دانشجو دیدن ضعف‌ها و دیدن اتفاقات مثبت و ارائه راه‌حل است.

وحیدی گفت: ما همانطور که از مسؤولان انتظار کار داریم، قضاوت‌های ما نیز باید حق باشد چرا که در دین اسلام آبروی مومن اهمیت زیادی دارد. اما بدانید در دولت سیزدهم به فساد حساسیت زیادی وجود دارد.

وزیر کشور همچنین با اشاره به وجود آلودگی در خوزستان گفت: برای جمع‌آوری فلرهای نفتی دولت تلاش زیادی می‌کند چرا که این فلرها آلودگی زیادی برای مردم به همراه دارد که وزارت نفت باید در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهد و از قدرت قوه قضاییه برای تمامی صنایع آلاینده باید استفاده کرد و صنایع باید به سمت صنعت سبز حرکت کنند.

کد خبر: ۲۵۹٬۹۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha