۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰
تعیین تکلیف نهایی مشکلات تعاونی‌های مسکن شمال و شمال شرق تهران تا پایان سال
عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد

تعیین تکلیف نهایی مشکلات تعاونی‌های مسکن شمال و شمال شرق تهران تا پایان سال

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به جلسه امروز کمیسیون برای بررسی مشکلات تعاونی‌های مسکن ۳۳ گانه تهران گفت: امیداریم مشکلات تعاونی‌های مسکن شمال و شمال شرق تهران تا پایان سال تعیین تکلیف شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، اقبال شاکری در تشریح نشست امروز (سه شنبه ۱۴ آذرماه) کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، در خصوص بررسی مشکلات تعاونی های ۳۳گانه شمال و شمال شهر تهران گفت: پیرو جلسات متعددی که برای بررسی مسائل و مشکلات زمین های ۳۳ تعاونی‌ شمال و شمال شرق تهران به عنوان یکی از مسائل مهم مردم شهر پایتخت در کمیسیون عمران برگزار شده، جلسه امروز را تشکیل دادیم.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد: در گذشته زمین هایی به اعضای تعاونی‌های مذکور واگذار شده بود که به دلیل قرار گرفتن در موقعیت خاص فضای سبزی شهری و ارتفاع بالا، امکان ساخت و ساز پیدا نکردند.

این نماینده مردم در مجلس با اشاره به مشکلات ۲۰ ساله تعاونی‌های مسکن شمال و شمال شرق تهران، تاکید کرد: این موضوع بارها در دولت ها و مجلس گذشته مطرح و مورد پیگیری قرار گرفته اما به سرانجام نرسیده بود که از موانع اصلی این امر موضوع قیمت‌گذاری زمین‌ها و زمین‌های معوض است. در همین راستا نیز کمیسیون عمران مجلس چندین جلسه با وزرای راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی برگزار کرد.

وی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی دفتر، ساختمان و نماینده مشخصی را برای این امر تعیین کرده که به لحاظ اداری آمادگی پیگیری کارها به وجود آماده است. همچنین در آخرین جلسه وزرای راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی نماینده های خود را برای حل مشکلات معرفی کردند و جلسه امروز نیز با حضور معاونان این وزرا برگزار و به نتایج مشخصی رسید.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: در جلسه امروز نیز مقرر شد ظرف مدت مشخصی وزارت راه و شهرسازی مبنای خود را برای قیمت‌گذاری به صورت مشخص اعلام و در جلسه بعدی مبنای فنی این امر بررسی شود و اگر نقاطی نیازمند اصلاح بود، تغییرات لازم انجام شود. در صورت اجرایی شدن این امر، اولین گام قوی برای حل مشکلات حدود ۵۰ هزار خانواده تهرانی که مدتها منتظر بودند، برداشته شود.

این نماینده مردم در مجلس تاکید کرد: امیدواریم تا پایان سال به نتایج قطعی برسیم و با رضایت خانواده‌ها زمین معوض ارائه و یا راه ها دیگی که خودشان انتخاب می‌کنند، احقاق حقشان انجام شود.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران اضافه کرد: امیدواریم در جلسه آینده موضوعات تعیین تکلیف شده و مسائل با همین شیوه ها کنونی پیگیری شود، البته که برای حل این مسئله راه‌های دیگری هم وجود دارد که اگر نیاز باشد از آنها و ظرفیت های حمایتی کشور استفاده خواهیم کرد.

کد خبر: ۲۵۹٬۹۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 4
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • امید مدحجی IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
      9 0
      بهترین قیمت گذاری ، قیمت گذاری به میزان نزدیک ترین منطقه مسکونی هست. چرا که اگر طرح تفضیلیه تهران نبود، این زمین ها نیز هم قیمت زمین های مسکونیه مجاور می بودند. در نظر داشته باشیم که زمانیکه این زمین ها در دهه ۷۰ واگذاری شد، هیچ طرح تفضیلی وجود نداشت.
    • شایسته فرد DE ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
      8 0
      سلام اینکه وقتی زمینی واگذارشده ؛ یعنی اینکه کارشناسی شده و در زمان خودش افراد ذیصلاح با این امریه به نقشه و تقسیم و واگذاری به ثبت رسیده و کلی ساعت وقت این مهم شده است . بعد از این همه وقت کشی و این همه اذیت شدن مالکان که بعضی ها هم به رحمت خدا رفتند ؛ زمان اجرایی شدن برای ساخت و خاندارشدن این مردم مظلوم هست نه اینکه دوباره روز ازنو ؛ روزی از نو . و اینکه معوض بدن دوباره نسل های بعدی ما معطل سی سال بعد باشند . دولت باید بداند که غش در هر نوع تعهدی حرام است . ما فقط ساخت وساز روی زمین های خودمان را میخواهیم . والسلام .
    • عباسی US ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
      6 0
      دولت باید سی سال پیش مشکلات زمینهای تعاونی دو حل میکرد اکثر مالکین مستاجر هستند وسنشون بالای ۶۰ سال ما مالکین فقط زمینهای خودمونو میخواهیم شما موظف هستید حقوق مالکین رو رو اجرا کنید
    • رضا IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
      1 0
      سلام اين زمین‌ها در زمان دولت وقت به صورت کاملا قانونی با گرفتن مبلغ واگذار شده در آن زمان نه طرح تفصیلی وجود داشته و نه قانونی که مانع واگذاری باشد حال با داشتن سند که هر مالک صاحب قطعی این زمین‌ها هستند باید سی سال آلاف باشند ایا این است قانون عدل علی