۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۰
۴۰ درصد حجم سدهای کشور پر است| پرشدگی ۱۶ درصدی ۵ سد تامین‌کننده آب تهران
سخنگوی صنعت آب:

۴۰ درصد حجم سدهای کشور پر است| پرشدگی ۱۶ درصدی ۵ سد تامین‌کننده آب تهران

سخنگوی صنعت آب، موجودی مخازن سدهای کشور را تا تاریخ ۱۱ آذرماه معادل ۱۹.۹۱ میلیارد مترمکعب اعلام کرد و گفت: این میزان نشانگر حجم ۴۰ درصدی آب موجود در سدهای کشور است.

به گزارش بازار، فیروز قاسم‌زاده درباره وضعیت مخازن سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری تا ۱۱ آذرماه افزود: ورودی سدهای کشور از ۳.۰۷ میلیارد مترمکعب در سال گذشته به ۳.۳۹ میلیارد مترمکعب افزایش‌یافته است که نشان از رشد ۱۱ درصدی ورودی سدهای کشور دارد.

وی درباره خروجی سدهای کشور، ادامه‌داد: خروجی سدهای کشور از ۴.۲۰ میلیارد مترمکعب در سال آبی گذشته به حجم ۵.۱۸ میلیارد مترمکعب رسیده است که نشانگر رشد ۲۳ درصدی میزان تأمین مصارف از محل سدها نسبت به سال گذشته است.

سخنگوی صنعت آب، موجودی مخازن سدهای کشور را در تاریخ ۱۱ آذرماه با ۴۰ درصد پرشدگی، معادل ۱۹.۹۱ میلیارد مترمکعب عنوان کرد و گفت: این میزان در سال گذشته ۱۸ میلیارد مترمکعب بوده که نشانگر ۱۱ درصد رشد نسبت به سال گذشته است.

قاسم‌زاده با اشاره وضعیت سدهای برخی حوضه‌های آبریز، بیان‌داشت: ۱۳ سد مهم حوضه آبریز دریاچه ارومیه حدود ۲۳ درصد پرشدگی دارد که نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به وضعیت مطلوب حوضه آبریز زاینده‌رود، اظهار داشت: از مجموع پنج سد تأمین‌کننده آب شرب تهران نیز در کل ۱۶ درصد پرشدگی دارند که نشان‌دهنده سه درصد افزایش نسبت به سال گذشته است.

کد خبر: ۲۵۹٬۸۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha