۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۶
فعالیت ۸ نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۴۸.۹ مگاوات در استان همدان
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق همدان خبر داد:

فعالیت ۸ نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۴۸.۹ مگاوات در استان همدان

همدان - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان از فعالیت هشت نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۴۸.۹ مگاوات در این استان خبر داد و گفت: جذب سرمایه‌گذاران در دستور کار است.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان همدان، علی سهرابی بیدار در همایش توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر در شهرک‌های صنعتی و صنایع استان همدان اظهار کرد: نیروگاه‌های خورشیدی به عنوان منبع انرژی، نقش بسیار مهم و کلیدی در تولید انرژی پاک و پایدار دارند.

وی با بیان اینکه اهمیت این نوع نیروگاه‌ها به دلیل تجدیدپذیر و پایدار بودن، کاهش هزینه‌ها، سازگاری با محیط زیست اشتغالزایی و توسعه فناوری و استقلال انرژی است، افزود: دستاوردهای شرکت توزیع برق استان در زمینه احداث نیروگاه‌های مقیاس کوچک چشمگیر است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به اینکه توسعه زیرساخت‌ها نیز یکی از دستاوردهای ما است، گفت: همزمان با ابلاغ نرخ خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های تجدیدپذیر و پاک در سال ۹۵، اقدامات لازم در این شرکت برای جلب سرمایه‌گذاری نیروگاه‌های تجدیدپذیر و پاک انجام شد و با پیگیری‌های مستمر در شرکت، اولین نیروگاه هفت مگاواتی کشور در سال ۹۵ مورد بهره‌برداری قرار گرفت و تاکنون نیز جذب سرمایه‌گذاران در دستور کار است.

وی ادامه داد: ماحصل اقدامات انجام شده در جلب سرمایه‌گذاری نیروگاه‌های تجدیدپذیر و پاک، تاسیس و بهره‌برداری تجاری از هشت نیروگاه خورشیدی با ۴۸.۹ مگاوات بوده که شامل شش نیروگاه با سرمایه‌گذاری خارجی به مجموع ظرفیت ۴۶.۹ و دو نیروگاه با سرمایه‌گذاری ایرانی به ظرفیت دو مگاوات است.

کد خبر: ۲۵۹٬۸۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha