۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۴:۳۸
سه ضلع مثلث گرانی انس طلا در جهان کدامند؟
رکود جدید در بازار خرده فروشی طلای هند

سه ضلع مثلث گرانی انس طلا در جهان کدامند؟

تاکید بانک های مرکزی بر ادامه خرید طلا در سال بعد میلادی، نرخ های بالای بهره آمریکا و ریسک های زئوپلوتیکی و اقتصادی سه ضلع اصلی و اهرمهای افزایش قیمت انس طلا در جهان هستند.

مهران ابراهیمیان؛ بازار: در آگوست ۲۰۲۰، زمانی که بیماری همه گیر باعث افزایش تقاضا برای پناهگاه های امن شد، طلا، این فلز گرانبها به بالاترین سطح خود یعنی ۲۰۷۵.۴۷ دلار در هر اونس رسید. اما بعد از به پایین کشیده شدن آن به زیر ۲۰۰۰ دلار با شروع جنگ بین حماس و اسرائیل و گمانه زنی ها مبنی بر اینکه فدرال رزرو ممکن است در اوایل سال آینده به سمت کاهش نرخ بهره برود، قیمت فلز زرد در جهان از اواسط مهرماه امسال حدود ۱۶ درصد افزایش یافته است.

سونی کوماری، مدیر استراتژی کالا در گروه بانکی ANZ، معتقد است که پس‌زمینه طلا در سال ۲۰۲۴ حمایت‌ قیمت ها به سمت بالا است زیرا پیش بینی می شود ریسک نرخ‌های بهره بالا در آمریکا و ریسک‌های ژئوپلیتیکی و اقتصادی بالاست.

به گفته بلومبرگ، احتمالاً هرگونه ضعف در تقاضا برای فلز زرد در سال ۲۰۲۴ با خریدهای بانک های مرکزی جبران خواهد شد.

در ماه آبان ماه، قیمت طلا به ارز محلی در هند - که دومین مصرف کننده بزرگ فلز زرد پس از چین است - به رکورد جدیدی رسید. شهروندان هند، بزرگترین مالکیت خصوصی طلا جایگاه اول در نگهداری این فلز را در جهان دارا می باشند.

بی - آر - روماسوندارام «B. R. Rumasundaram» مدیر اجرایی منطقه ای هند در شورای جهانی طلا در این باره می گوید: «طلا یک دارایی بلندمدت است و برای آسیایی ها ارزشی دارد که نسل به نسل به ارث می رسد.»

روماسوندارام خاطرنشان کرد که خریداران طلا باید مراقب خلوص و کیفیت باشند، زیرا این ساده‌ترین روش برای کلاه برداری است و نباید سرمایه‌گذاران فقط به این دلیل که فلز را با قیمت پایین‌تر یا با تخفیف بدون فاکتور برای فرار از مالیات دریافت می‌کنند، خوشحال باشند.

او توضیح داد که چه برای خرید از جواهر فروشی و چه از یک پلتفرم دیجیتال، باید از فروشندگان معتبر خرید کرد، زیرا وقتی قیمت‌ها افزایش می‌یابد، محصولات تقلبی و کلاهبرداری گسترش می‌یابد.

به گفته بلومبرگ، احتمالاً هرگونه ضعف در تقاضا برای فلز زرد در سال ۲۰۲۴ با خریدهای بانک های مرکزی جبران خواهد شد

سه ضلع مثلث گرانی انس طلا در جهان کدامند؟

رئیس واحد مطالعات کلان جهانی تستی لایف، در بیانیه‌ای به رویترز گفت که به‌نظر می‌رسد با وجود تغییرات قیمتی که در ۲۴ ساعت گذشته شاهد بودیم، روند کلی طلا صعودی باشد

با کاهش بازده دلار و بدهی آمریکا، قیمت طلا افزایش یافت

قیمت طلا در جریان معاملات روز سه شنبه افزایش یافت، زیرا سرمایه‌گذاران اطلاعات سفارش‌های کارخانه‌های ایالات متحده را جذب کردند که نشان‌دهنده کاهش بیش از حد انتظار در ماه اکتبر بود و حکایت از تاثیرات انقباض پولی بر فعالیت‌های اقتصادی است. قیمت‌های آتی فلز زرد برای تحویل فوریه امروز با ۰.۴۰ درصد افزایش به ۲۰۵۰.۴۰ دلار در هر اونس رسید.

قیمت تحویل طلای لحظه ای با ۰.۲۴ درصد افزایش به ۲۰۳۴.۳۴ دلار در هر اونس رسید، در حالی که قیمت معاملات آتی نقره برای تحویل در مارس با ۰.۱۹ درصد کاهش به ۲۴.۸۶ دلار رسید و قیمت پلاتین نقطه ای با ۰.۸۸ درصد کاهش به ۹۱۳.۳۰ دلار در هر اونس رسید.

ایلیا اسپیواک، رئیس واحد مطالعات کلان جهانی تستی لایف، در بیانیه‌ای به رویترز گفت که به‌نظر می‌رسد با وجود تغییرات قیمتی که در ۲۴ ساعت گذشته شاهد بودیم، روند کلی طلا صعودی باشد.

داده‌های اداره آمار کار آمریکا هم که دیروز منتشر شد؛ نشان داد که سفارشات کارخانه‌های ایالات متحده پس از افزایش ۲.۳ درصدی در ماه سپتامبر، در مقایسه با انتظارات برای کاهش ۲.۷ درصدی، ۳.۶ درصد به صورت ماهانه در ماه اکتبر کاهش یافته است.

همچنین شاخص دلار که بیانگر ارزش پول آمریکا در برابر شش ارز اصلی است - با ۰.۱۰ درصد کاهش به ۱۰۳.۶۰ واحد رسید و بازده اوراق ده ساله با ۵.۲ واحد کاهش به ۴.۲۳۴ درصد رسیده است.

کد خبر: ۲۵۹٬۸۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha