۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶
استفاده از سی‌ان‌جی، ۷۰ درصد آلایندگی هوا را برطرف می‌کند
رئیس انجمن صنفی سی‌ان‌جی کشور:

استفاده از سی‌ان‌جی، ۷۰ درصد آلایندگی هوا را برطرف می‌کند

رئیس انجمن صنفی CNG کشور استفاده از خودروهای دو گانه‌سوز را راهکاری مهم برای کاهش آلودگی هوا دانست و گفت: حدود ۹۰‌درصد ترکیبات گاز طبیعی را متان تشکیل می‌دهد و استفاده از CNG راهکار رفع آلودگی هواست.

به گزارش بازار، محسن جوهری رئیس انجمن صنفی سی‌ان‌جی کشور اظهار داشت: اوایل دهه ۸۰ که سوخت CNG به عنوان سوخت جایگزین وارد سبد سوختی کشور شد، یکی از اهداف مهم آن کاهش آلودگی هوا بود.

وی افزود: با توجه به اینکه حدود ۷۰ درصد آلودگی هوا در کلان شهرها از جمله تهران مربوط به خودروها و حمل و نقل است، تنها راهکار در دسترس و قابل اجرا در کوتاه مدت با توجه به شرایط فعلی کشور استفاده از سوخت پاک CNG برای خودروها است.

رئیس انجمن صنفی سی‌ان‌جی کشور خاطرنشان کرد: کلانشهرهای کشور با معضل آلودگی هوا دست و پنجه نرم می کنند و مدارس تعطیل می شوند که زیان اقتصادی آن غیر قابل محاسبه است، سلامتی مردم در معرض خطر جدی قرار می گیرد و این همه در حالی است که کارشناسان بر اثر مثبت زیست محیطی سوخت پاک CNG اذعان دارند.
بیشتر بخوانید: تولید و تقاضای گاز طبیعی در آمریکا امسال رکورد می‌زند

وی ادامه داد: اگر در کلانشهرها به جای استفاده از بنزین و گازوییل جایگزینی بیشتر سوخت CNG اتفاق بیفتد، با توجه به اینکه حدود ۹۰‌درصد ترکیبات گاز طبیعی را متان تشکیل میدهد و متان ذاتا عاری از ذرات معلق است، می تواند نقش بسیار زیادی در کاهش آلودگی هوا داشته باشد.

جوهری تصریح کرد: اگر مصرف سوخت CNG در کلان شهرها مورد توجه قرار گیرد ما هیچ وقت در فصل سرد سال شاهد آلودگی هوا در کلانشهرها نیستیم.

وی افزود: به نظر می‌رسد تصمیم گیران حوزه انرژی و محیط زیست کشور، اطلاعی از ظرفیت بالای سوخت CNG و مزیت های آن ندارند و برخی هم موضوع ناترازی گاز را علت بی توجهی به توسعه CNG بیان می‌کنند در حالیکه CNG کمتر از سه درصد گاز تولیدی کشور را مصرف می‌کند و تاثیری در ناترازی گاز ندارد.

کد خبر: ۲۵۹٬۸۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha