۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳
پایش هوشمند خاک و اراضی کشاورزی در ۲۸ استان کشور
رییس سازمان امور اراضی کشور اعلام کرد

پایش هوشمند خاک و اراضی کشاورزی در ۲۸ استان کشور

رییس سازمان امور اراضی کشور گفت: ۲۸ استان کشور در راستای حفاظت از خاک و اراضی کشاورزی به صورت هوشمند پایش می‌شوند.

به گزارش بازار، رضا افلاطونی رییس سازمان امور اراضی کشور امروز در حاشیه مراسم گرامیداشت روز جهانی خاک با بیان این مطلب گفت: پایش هوشمند اراضی کشاورزی امسال به منظور حفاظت از خاک و اراضی کشاورزی و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در دستور کار قرار گرفته و در حال انجام است.

افلاطونی درباره اهمیت حفاظت از خاک و اراضی کشاورزی اظهار داشت: اراضی کشاورزی نزدیک به ۱۱ درصد از اراضی کشور را تشکیل می‌دهد و از این میزان حدود ۵ میلیون هکتار یعنی کمتر از ۳ درصد از کل اراضی کشور و کمتر از ۳۰ درصد از ۱۸ میلیون هکتار اراضی کشاورزی، اراضی کشاورزی درجه یک و درجه دو است.

وی افزود: بخش مهمی از محصولات و تولیدات غذایی از این اراضی درجه یک و دو تامین می‌شود.

افلاطونی تصریح کرد: این سازمان با تمام قوا در راستای حفاظت از اراضی و خاک‌های کشاورزی به عنوان یکی از متولیان اراضی کشاورزی و مدیریت اراضی کشور تلاش می‌کند.

وی با اشاره به عملکرد این سازمان در دولت سیزدهم گفت: از شهریور ۱۴۰۰ تا شهریور ۱۴۰۲ شناسایی و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی ۳۵ درصد در مقایسه با مدت مشابه رشد داشته است.

رییس سازمان امور اراضی کشور افزود: ظرف این مدت ۱۵۴ هزار و ۷۳۸ هکتار تغییر کاربری اراضی کشاورزی شناسایی و از انجام آن جلوگیری کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: در مدت یاد شده، با رشد ۲۹ درصدی ۶۱ هزار و ۶۳ مورد ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی توسط این سازمان تخریب و قلع و قمع شده‌اند.

کد خبر: ۲۵۹٬۸۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha