سقف ارزی تولیدکنندگان صنعت رنگ و رزین حذف می‌شود
معاون صنایع ماشین آلات و تجهیزات وزارت صمت:

سقف ارزی تولیدکنندگان صنعت رنگ و رزین حذف می‌شود

معاون صنایع ماشین آلات و تجهیزات وزارت صمت گفت: یکی از دغدغه‌های تولیدکنندگان رنگ و رزین سقف تخصیص ارز بود که با مجوزهای اخذ شده از وزارت صمت، سقف تخصیص ارز برای تولیدکننده داخلی حذف می‌شود.

به گزارش بازار، سیدمحمد موسوی معاون صنایع ماشین آلات و تجهیزات وزارت صمت در حاشیه بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی رنگ، رزین، پوشش‌های صنعتی، مواد کامپوزیت و صنعت آبکاری افزود: شرکت‌ها می‌توانند آمار و اطلاعات خود را مبنی بر اینکه تولید داشته اند مخصوصا تولید صادرات گرا، این مسائل را وقتی به وزارت صنعت منتقل کنند موارد را در اولویت برای تخصیص ارز و برداشتن محددیت‌های سقف ارزی قرار می‌دهیم.

معاون وزیر صمت گفت: ۱۰ تا ۱۵ درصد از مواد اولیه صنعت رنگ و رزین، وارداتی است و همین واردات جزئی مواد اولیه هم با توجه به مقرون به صرفه نبودن تولید آن، انجام می‌شود، اما اگر تولید مواد اولیه مقرون به صرفه باشد شرکت‌های ایرانی به لحاظ فنی آنقدر توانمند هستند که آن بخش را هم داخلی سازی کنند.

وی افزود: اتفاق بزرگی که در این نمایشگاه شاهد آن بودیم این بود که شرکت‌های ایرانی حدود ۱۵۰ میلیون دلار صادرات دارند.

موسوی ادامه داد: در افتتاحیه نمایشگاه رنگ و ریزین علاوه بر وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر تجارت اتحادیه اقتصادی اورآسیا هم حضور داشت یعنی فرایندی که برای این نمایشگاه با بازدید وزیر اوراسیا طراحی شده، یک برنامه صادراتی است، زیرا ارزش واردات بازار کشورهای اوراسیا شامل روسیه، ارمنستان، بلاروس قرقیزستان و قزاقستان که در حال حاضر شاهد جنگ و تحریم هستند بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار است.

وی اضافه کرد: امیدواریم با ریل گذاری‌هایی که دولت در موضوع صادرات برای شرکت‌های ایرانی طراحی کرده بتوانیم شاهد رشد روزافزون صادرات این شرکت‌ها باشیم.

معاون وزیر صمت گفت: بخش عمده صادرات این شرکت‌ها به کشورهای همسایه و همسو بوده است، گزارش‌هایی که در این نمایشگاه ارائه شد حاکی از آن است که صادرات خوب فنی مهندسی به بلاروس داشته ایم به طور نمونه یکی از شرکت‌های فعال در زمینه رنگ و رزین خط تولید در بلاروس احداث کرد.

موسوی با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از محصولات رنگ و ریزین، پوشش‌ها و حلال‌هایی که در صنایع مختلف مورد نیاز است توسط شرکت‌های داخلی تامین می‌شود، افزود: این شرکت‌ها به بخش‌های مختلف صنایع، خدمات ارائه می‌دهند، تمام سازه‌های دریایی نیازمند رنگ و ریزین و پوشش‌های خاص هستند؛ همچنین در حوزه خودرو و صنایع خودرویی به نقل از آمار صنعت خودرو، بیش از ۹۰ درصد از رنگ و رزین توسط شرکت‌های داخلی تامین می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از دغدغه‌های شرکت‌های فعال تولیدی این بود که دچار سقف‌هایی در تخصیص ارز هستند؛ در حوزه تولید مخصوصا تولیدات منجر به صادرات، ما سعی کردیم موارد را با مجوزهایی که از وزارت صمت گرفتیم سقف‌ها را برای تولیدکننده داخلی برداریم.

معاون وزیر صمت گفت: یک فدراسیون بزرگ از ماشین سازان ایرانی تشکیل شده که این شرکت ها تامین کننده ماشین آلات یکدیگر هستند، بیش از ۸۰ درصد ماشین آلات تولید داخل هستند.

بیست و سومین نمایشگاه بین المللی رنگ، رزین، پوشش‌های صنعتی، مواد کامپوزیت و صنعت آبکاری با حضور وزیر صمت که با حضور ۲۰۰ شرکت داخلی و ۷۰ شرکت خارجی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران از ۱۳ تا ۱۶ آذر میزبان متخصصان، فعالان و علاقه‌مندان صنعت رنگ و مواد شیمیایی کشور خواهند بود و آخرین دستاوردها و خدمات خود را در معرض دید مخاطبان قرار داده‌اند.

کد خبر: ۲۵۹٬۸۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha