۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
مشکل کمبود مرغ در بازار کردستان رفع شد| ثبات در قیمت مهمترین مطالبه مردم
بازار گزارش می دهد؛

مشکل کمبود مرغ در بازار کردستان رفع شد| ثبات در قیمت مهمترین مطالبه مردم

سنندج- همزمان با افزایش قیمت نهادهای دامی، قیمت مرغ نیز در بازار استان کردستان افزایش یافت و همزمان با این مهم بحث کمبود مرغ نیز موجب نگرانی مردم شد، معضلی که البته طی یکی دو روز اخیر رفع شده است.

بازار؛ گروه استان ها: طی ۱۰ روز اخیر بازار مرغ در استان کردستان با چالش های جدی مواجه شد و همزمان با افزایش قیمت این محصول، کمبود آن در بازار نیز موجی از نگرانی را در میان اقشار مختلف مردم ایجاد کرد.

با توجه به افزایش قیمت گوشت قرمز، گوشت مرغ این روزها خواهان بیشتری دارد و بخش زیادی از خانواده ها، مصرف گوشت مرغ را افزایش داده اند ولی متاسفانه هر چند مدت یک بار بازار این کالای اساسی در استان کردستان با چالش های جدی مواجه می شود.

قیمت مصوب گوشت مرغ در استان کردستان در روزهایی ابتدایی آذرماه حدود ۸۰ هزار تومان بود که البته در بعضی از روزها این کالای اساسی با قیمت بالاتر و پایین تر از آن هم عرضه می شد ولی به یک بار در هفته دوم آذرماه قیمت گوشت مرغ به نزدیکی های ۹۰ هزار تومان رسید.

همزمان با افزایش قیمت گوشت مرغ، کمبود آن در بازار مصرف نیز باعث نگرانی جدی مردم شد به گونه ای که افراد سودجو این کالای اساسی را با قیمت های بالاتر نیز عرضه می کردند

همزمان با افزایش قیمت گوشت مرغ، کمبود آن در بازار مصرف نیز باعث نگرانی جدی مردم شد به گونه ای که افراد سودجو این کالای اساسی را با قیمت های بالاتر نیز عرضه می کردند، مسئله ای که حالا بر اساس گفته های مسئولان مربوطه به صورت کامل رفع شده و دیگر کمبودی در بازار مصرف وجود ندارد.

میزان کشتار روزانه گوشت مرغ در استان به بالای ۲۰۰ تن رسید

رئیس سارمان جهاد کشاورزی استان کردستان در گفتگو با خبرنگار بازار در خصوص وضعیت بازار مرغ، اظهار کرد: افزایش قیمت به دلیل افزایش قیمت نهادهای دامی صورت گرفت و خوشبختانه این افزایش قیمت در کردستان خیلی کمتر از استانهای همجوار بود.

پیمان اسکندری ادامه داد: کردستان یکی از قطب های اصلی تولید و عرضه گوشت مرغ در کشور به شمار می رود و همزمان با افزایش قیمت در سایر استانها، بخشی از مرغ تولیدی به استانهای همجوار صادر می شد که البته با اقدامات صورت گرفته در سطح استان در همان روزهای نخست از این اقدام جلوگیری به عمل آمد.

رئیس سارمان جهاد کشاورزی استان کردستان: میانگین مصرف روزانه گوشت مرغ در بازار استان کردستان حدود ۱۵۰ تن است که در راستای رفع مشکل کمبود مرغ در بازار استان کردستان میزان کشتار در روزهای دهم تا سیزدهم آذرماه بالای ۲۰۰ تن بوده است

وی ضمن اشاره به افزایش کشتار در راستای رفع کمبود گوشت مرغ در بازار استان کردستان، بیان کرد: میانگین مصرف روزانه گوشت مرغ در بازار استان کردستان حدود ۱۵۰ تن است که در راستای رفع مشکل کمبود مرغ در بازار استان کردستان میزان کشتار در روزهای دهم تا سیزدهم آذرماه بالای ۲۰۰ تن بوده است.

مشکل کمبود مرغ در بازار کردستان رفع شد| ثبات در قیمت مهمترین مطالبه مردم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: خوشبختانه طی دو روز اخیر هم مشکل کمبود مرغ در بازار استان کردستان به صورت کامل رفع شده است و هم اینکه قیمت این کالای اساسی به ثبات رسیده است و به همین دلیل مردم استان هیچ گونه نگرانی در خصوص تامین گوشت مرغ نداشته باشند.

جوجه ریزی سه میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه ای در ماه های مهر و آبان در کردستان

وی ضمن اشاره به تمهیدات سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در خصوص تامین این کالای اساسی در ماه های آینده، بیان کرد: در راستای تامین نیاز بازار در ماه های مهر و آبان بالای سه میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در استان کردستان صورت گرفته است.

اسکندری عنوان کرد: سازمان جهاد کشاورزی در راستای انجام وظایف و رسالت های خود، ضمن رعایت حقوق مصرف کننده باید مدافع تولید کننده هم باشد و به همین دلیل رعایت عدالت در این بخش یکی از اولویت های اصلی و تمام تلاش سازمان جهاد کشاورزی و سایر سازمان های مسئول در این بخش روی این مهم متمرکز شده است.

همزمان با اعلام رئیس سازمان جهاد کشاورزی در خصوص تامین نیاز بازار و ثبات قیمت گوشت مرغ، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان نیز از اقدامات این سازمان در راستای مقابله با افزایش غیرواقعی قیمت ها از جمله قیمت گوشت مرغ در بازار استان خبر داد.

تدام گشت های مشترک در راستای تثبیت قیمت گوشت مرغ در بازار کردستان

حسین رحیمیان در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: متاسفانه طی چند روز اخیر وضعیت بازار مرغ در استان کردستان با مشکلاتی مواجه شد و در همین راستا اداره کل تعزیرات حکومتی میزان نظارت ها در بازار به صورت تشکیل گشت های مشترک با سازمان جهاد کشاورزی را در دستور کار قرار داد.

وی ضمن تاکید بر لزوم تداوم گشت های مشترک در بازار استان کردستان به ویژه در زمینه گوشت مرغ، اظهار کرد: گشت های مشترک با همراهی و همکاری سایر سازمان های مسئول به صورت مستمر ادامه خواهد داشت و در این زمینه اداره کل تعزیرات حکومتی از تمامی ظرفیت های خود برای آرامش بازار بهره برداری خواهد کرد.

مشکل کمبود مرغ در بازار کردستان رفع شد| ثبات در قیمت مهمترین مطالبه مردم

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان با اشاره به بازرسی مشترک با وضعیت کشتارگاه های مرغ سنندج، گفت: خوشبختانه با توجه به اقدامات صورت گرفته، انشالله ما دیگر شاهد کمبود مرغ در بازار نباشیم و در کنار این مهم سعی می کنیم که با نظارت بهتر، از هر گونه افزایش قیمت غیرواقعی نیز جلوگیری کنیم.

وی خواستار همکاری و مشارکت مردم در خصوص گزارش هر گونه تخلف صنفی در بازار شد و افزود: مشارکت و همراهی اقشار مختلف مردم ما در زمینه خدمت رسانی بهتر به آنها کمک می کند و انتظار داریم که این روند به بهترین شکل ممکن دنبال و پیگیری شود.

در حالی که مسئولان خبر از رفع مشکل کمبود گوشت مرغ می دهند که مردم ثبات قیمت این کالای اساسی را مهمترین مطالبه خود اعلام می کنند و از مسئولان انتظار دارند که این کالای اساسی به خوبی در بازار عرضه توزیع شود.

یکی از شهروندان سنندجی در حین خرید گوشت مرغ در محله تکیه و چمن سنندج به خبرنگار بازار گفت: چند روزی گوشت مرغ خیلی کم بود و همان ساعت اولیه عرضه تمام می شد ولی خوشبختانه دو سه روزی است که گوشت مرغ وجود دارد ولی قیمت ها افزایش پیدا کرده است.

رضا فیاض پور با بیان اینکه افزایش قیمت این کالای اساسی موجب نگرانی مردم شده است، عنوان کرد: انتظار داریم که مسئولان هم از افزایش قیمت گوشت مرغ جلوگیری کنند و هم اینکه قیمت این کالای اساسی به یک ثبت برسد تا از نگرانی مردم کاسته شود.

وی خواستار برخورد با سودجویان در بازار به ویژه در زمینه عرضه گوشت مرغ شد و افزود: وقتی که نظارت وجود داشته باشد، هیچ کسی نمی تواند گوشت مرغ را با قیمت غیرواقعی عرضه کند و به همین دلیل انتظار داریم که ما شاهد یک ثبات قیمتی در بازار گوشت مرغ بااشیم.

کردستان یکی از قطب های اصلی تولید گوشت مرغ در کشور به شمار می رود و میزان تولید این استان چندین برابر میزان نیاز و مصرف است و به همین دلیل انتظار می رود که مسئولان و مدیران با برنامه ریزی و مدیریت بهتر، زمینه برای عرضه این کالای اساسی را فراهم نموده و ضمن توجه به انتظارات تولید کننده، از افزایش غیرواقعی قیمت گوشت مرغ و هر گونه سودجویی در بازار مصرف جلوگیری کنند.

کد خبر: ۲۵۹٬۷۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha