۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶
آغاز بازنگری و تدوین طرح جامع بنادر با رویکردهای نوین بازار محور

آغاز بازنگری و تدوین طرح جامع بنادر با رویکردهای نوین بازار محور

تدوین طرح جدید جامع بنادر کشور در پی ابلاغ سیاست توسعه دریامحور توسط مقام معظم رهبری و تاکید دولت سیزدهم بر توسعه اقتصاد دریا با استفاده از تمامی ظرفیت‌های دریایی و بندری کشور آغاز شد.

به گزارش بازار، نشست بررسی تدوین طرح جامع بنادر تجاری با رویکردهای جدید، همچنین مولفه‌هایی چون نقش‌های آتی بنادر در کریدورها، حوزه رقابت بین المللی و منطقه ای، استانداردسازی پارامترها و برنامه ریزی‌های اجرایی بنادر برگزار شد.

شرکت کنندگان در این نشست تدوین طرح نوین و جامع بنادر بازرگانی کشور، به عنوان سند استراتژیک توسعه دریا محور را مبتنی بر توجه جدی و عمیق به پیشران‌ها و متغیرهای درونی و برونی در به روزرسانی مطالعات بازار و پیش بینی تقاضای آتی بنادر و مدیریت ریسک ارزیابی کردند.

در نشست بررسی تدوین طرح جامع بنادر تجاری با رویکردهای جدید، همچنین مولفه‌هایی چون نقش‌های آتی بنادر در کریدورها، حوزه رقابت بین المللی و منطقه ای، استانداردسازی پارامترها و برنامه ریزی‌های اجرایی بنادر نیز مدنظر قرار گرفت.

همچنین مقرر شد با استمرار این نشست‌ها و با درک صحیح از مطالعات بازار و تقاضای کشور در حوزه حمل و نقل دریایی و نگرشی جامع به اثرات تحریم و محدودیت‌های عملیاتی به عنوان عوامل تاثیر گذار بر فضای کسب و کار بنادر ایران، در خصوص تاثیرات روانی آن برجامعه سرمایه گذار داخلی و خارجی، ذینفعان این صنعت و توجه به انعطاف‌پذیری و تاب آوری در مقابل‌عدم قطعیت‌ها و رصد بازیگران در منطقه، دقت لازم به عمل آید.

در این نشست همچنین بر ضرورت داشتن استراتژی‌های چابک و شناسایی نیازهای واقعی بنادر در تدوین طرح‌های جامع مبتنی بر خرد سازمانی تاکید شد.

کد خبر: ۲۵۹٬۷۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha