۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴
حسرت اختلاف میان دولت و مجلس را به دل دشمنان می‌گذاریم
رئیس جمهور:

حسرت اختلاف میان دولت و مجلس را به دل دشمنان می‌گذاریم

رئیس جمهور در نشست مشترک دولت و مجلس گفت: الگوی مناسب بین دولت و مجلس همراهی و هماهنگی است و حسرت اختلاف میان دولت و مجلس را به دل دشمنان می‌گذاریم.

به گزارش بازار، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور امروز سه شنبه ۱۴ آذر در نشست مشترک دولت و مجلس که به مناسبت روز مجلس برگزار شده بود، گفت: این جلسه را که مجلس شورای اسلامی با دولت مشترکا برگزار می کند را مبارک می‌دانم چراکه تبادل نظر بین دولت و مجلس بسیار اهمیت دارد.

وی افزود: مسئولیت همه ما مشترک است به تعبیر معروف در یک کشتی سوار هستیم. داوری مردم هم همینطور خواهد بود اگر موفقیتی در کشور کسب شود به پای همه گذاشته خواهد شد اگر کاستی باشد توقع آن از همه خواهد بود که چرا فلان کاستی رخ داده است.

رئیسی ادامه داد: شما در حوزه های انتخابیه مورد سوال مردم هستید ما هم وقتی به استان ها می رویم همواره سوال مطرح است هم مردم خوبی ها را می بینند و موجب تشکر و تقدیر آنهاست و هم کاستی ها آنها را رنج می دهد تمام تلاش شما و ما مشترکا این باید باشد که کاستی‌ها را رفع و نیازها را مرتفع کنیم.

رئیس جمهور تصریح کرد: در بودجه ‌ریزی اصلی وجود دارد اینکه هزینه ها و درآمدها واقعی دیده شود دو فرآیند در این مسیر وجود دارد اول برای دولت است بعد مجلس و شورای نگهبان. هم نیازها باید واقعی دیده شوند و هم رفع نیازها دنبال شود. ما هم در دولت تمام تلاشمان این است که نیازهای واقعی که در کشور دیده شده است دنبال شود.

وی گفت: طبیعتا در کنار این نیازها به دلیل اینکه ممکن است به میزان تقاضا در بعضی از حوزه ها عرضه نداشته باشیم باید براساس اولویت عمل کرد. دولت باید اولویت ها را بگوید مجلس هم در زمان بررسی اولویت ها را مدنظر قرار دهد.

رئیسی گفت: طبیعتا اولویت ها مورد توجه همه ماست در مواردی که تشخیص دولت، در میدان این است که امری فوری وجود دارد و باید با کسب مجوز از مجلس کار ادامه پیدا کند، برای چنین شرایطی قانون اساسی «فوریت» را پیش‌بینی کرده است؛ هم دو فوریت را پیش بینی کرده هم سه فوریت را، چراکه در امور اجرایی ممکن است مجری با تنگنا و مشکلی مواجه شود. برخی از مسایل و حوادث را داریم که فوریت ها را ایجاب می‌کند. این فوریت ها برای برون رفت از تنگناهاست.

وی تاکید کرد: در جمهوری اسلامی و نظام ولایت فقیه بن بستی وجود ندارد باید نیاز را بشناسیم مشکل را خوب بدانیم اگر مسأله شناسی صورت بگیرد و راهکارهای حل مسأله به خوبی شناخته شود، مسأله حل می‌شود.

رئیسی تاکید کرد: در دولت معتقدیم اگر چاله‌ای در مسیر مشاهده کردیم باید آن را چاره و اگر مسأله ای دیدیم آن را حل کنیم.

کد خبر: ۲۵۹٬۷۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha