۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲
واحدهای تولیدی بزرگ اردبیل حق بیمه خود را در داخل استان پرداخت کنند
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی اردبیل:

واحدهای تولیدی بزرگ اردبیل حق بیمه خود را در داخل استان پرداخت کنند

اردبیل- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی اردبیل گفت: واحدهای تولیدی بزرگ باید بر اساس ضوابط و مقررات حق بیمه خود را برای حمایت از صنعت بیمه استان در این استان پرداخت کنند.

یعثوب نژادمحمد در حاشیه همایش روز بیمه به خبرنگار بازار گفت: با بررسی و شناسایی دقیق واحدهای تولیدی تلاش بر این است تا صدور بیمه نامه های آنها توسط ۲۲ شرکت فعال استان اردبیل انجام شود و به هیچ وجه در این زمینه پرداختی حق بیمه در مرکز کشور قابل قبول نیست.

وی ضرورت توسعه صنعت بیمه را در رونق اقتصادی و حمایت از سرمایه گذاری یادآور شد و تصریح کرد: بیمه ها نقش مهمی را در کاهش ریسک سرمایه گذاری بر عهده دارند و در کنار آن در تأمین منابع مالی می توانند نقش آفرینی اساسی را انجام دهند.

دولت به دلیل کنترل تورم سعی دارد تا از پرداخت تسهیلات رها شده جلوگیری کند

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل مثلث بیمه، بانک و بازار سرمایه را در تأمین مالی سرمایه گذاران و کارآفرینان یادآور شد و گفت: با اصلاح آیین نامه ها دراین حوزه امیدواریم در کنار بانک ها که بیش از ۹۹ درصد تأمین منابع مالی استان را بر عهده گرفتند، از ظرفیت بازار سرمایه و بورس و رونق صنعت بیمه نیز در مسیر تکامل اقتصادی و رشد و جهش در این بخش استفاده شود.

نژادمحمد افزود: در ماه های اخیر واحدهای تولیدی بزرگ استان وارد بازار سرمایه و بورس شدند تا تأمین مالی آنها از این طریق انجام شده و در حقیقت محدودیت منابع مالی بانک ها و پرداخت نکردن تسهیلات از سوی شعب بانک ها زمینه نارضایتی آنها را فراهم نکند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: دولت به دلیل کنترل تورم سعی دارد تا از پرداخت تسهیلات رها شده جلوگیری کرده و به نوعی به وضعیت بهبود محیط کسب و کار با پرداخت تسهیلات مناسب کمک کند که این امر گاه نارسایی هایی را برای حوزه تولید به همراه دارد.

جایگاه بیست و چهارم اردبیل در پرداخت حق بیمه و پرداخت خسارت

نژادمحمد به شکاف عمیق شاخص بیمه ایران با بیمه دنیا و به تبع آن شاخص بیمه ای استان اردبیل در مقایسه با کشور اشاره کرد و ادامه داد: ضریب نفوذ بیمه در کشورمان نسبت به میانگین جهانی پایین تر است و در استان اردبیل نیز با فعالیت ۲۲ شرکت بیمه ای تنها ۱.۱ درصد سهم بیمه ای کشور متعلق به این استان است.

وی جایگاه بیست و چهارم این استان را در پرداخت حق بیمه و پرداخت خسارت یادآور شد و اضافه کرد: در بحث ضریب نفوذ بیمه ای میانگین این استان با میانگین کشوری برابری می کند و جایگاه پانزدهم به این استان اختصاص یافته است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی اردبیل ظرفیت زیرساخت ها و توسعه فرهنگ بیمه به ویژه بیمه عمر و خانواده را یادآور شد و بیان کرد: ضرورت دارد از ظرفیت رسانه ها در اشاعه فرهنگ بیمه استفاده شده و با اصلاح برخی قوانین، بیمه ها به مسئولیت اجتماعی خود نیز به شکل صحیح و درست عمل کنند.

کد خبر: ۲۵۹٬۷۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha