۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۵
موادی به لایحه تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت الحاق شد
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

موادی به لایحه تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت الحاق شد

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی از الحاق موادی به لایحه تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۳) در جلسه کمیسیون متبوع خود خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حمیدرضا حاجی بابایی، با اشاره به جزئیات جلسه عصر امروز دوشنبه ( ۱۳ آذرماه) کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: دولت لایحه‌ای را از چند ماه قبل تحت عنوان لایحه الحاق موادی به تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۳) به مجلس ارائه کرد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لایحه الحاق موادی به تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۳) ۷۵ ماده دارد، افزود: دولت سعی داشت با ارائه و تصویب این لایحه، احکام موقتی که در بودجه‌های گوناگون منعکس می شد و وقت مجلس را می گرفت، تبدیل به وضعیت دائمی کند.

حاجی بابایی با بیان اینکه ما این لایحه را تحت عنوان یک ماده واحده مورد بررسی قرار دادیم، اظهار کرد: در ادامه، کمیسیون این لایحه را پس از بررسی به صحن علنی ارسال کرد.

وی با اشاره به ایرادات برخی از نمایندگان به لایحه فوق تاکید کرد: برخی از نمایندگان در تلاش بودند که الحاقاتی را به لایحه فوق داشته باشند. به همین دلیل کلیات این موضوع در صحن مجلس با حفظ ماده واحده به تصویب رسید و به کمیسیون ارجاع داده شد در ادامه کمیسیون طی ۲ روز، این لایحه را مورد بررسی قرار داد و در ادامه توانست با رای کمیسیون، کلیاتی را به تصویب برساند که با اصلاحاتی در صحن مجلس مطرح خواهد شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در راستای این لایحه با توافقی که با نمایندگان دولت صورت گرفت توانستیم اصلاحات لازم را در لایحه فوق انجام داده و برخی الحاقات هم به لایحه اضافه کنیم. با تصویب این لایحه قبل از بررسی بودجه سال ۱۴۰۳، قسمت عمده‌ای از احکام دائمی که در بودجه های سال های قبل آمده بود، به صورت احکام قانونی دائمی درآمده و نیاز نیست در بودجه سالیانه این موارد مجددا به تصویب برسد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: یکی از دلایل پرهیز از احکام موقت در بودجه این است که وقتی ما می خواهیم موضوعات مربوط به امور مالی را در کشور مصوب کنیم یک سرمایه‌گذار در کشور نمی داند که این قانون همیشگی است و یا یک ساله است لذا ما این موارد قانونی را از یک سال تبدیل به وضعیت دائمی کردیم.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه محاسبات مجلس با بیان اینکه این احکام، احکام دائمی مربوط به تمام وزارتخانه هاست، تاکید کرد: این موارد درباره درآمدهای مالیاتی، درآمدهای نفتی، تملک دارایی های سرمایه ای، راه، جاده و آموزش و پرورش است لذا ما در این بخش توانستیم قوانین موقت را به قوانین دائم تبدیل کنیم که می تواند باعث نظم بخشی و دقت بیشتر در تصویب لایحه بودجه شود.

کد خبر: ۲۵۹٬۶۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha