۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۵:۳۲
رکود صنعت ساختمان ناشی از حکمرانی اقتصاد غیرمولد در کشور است
در گفتگو با بازار؛

رکود صنعت ساختمان ناشی از حکمرانی اقتصاد غیرمولد در کشور است

گرگان- شهباز گهروئی‌، خزانه‌دار کانون صنفی انبوه‌سازان مسکن و ساختمان استان چهارمحال و بختیاری گفت: نابسامانی و رکود صنعت ساختمان ناشی از حکمرانی اقتصاد غیرمولد در کشور است.

شهریار شهباز گهروئی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: بازار مسکن در فاز رکود سنگین قرار دارد که مهم ترین دلیل آن حمایت نکردن بانک‌ها، عدم ارائه تسهیلات، مناسب و تورم بالای ۵۰ درصدی و به طور کلی ناتوانی سیستم اقتصادی کشور در تولید ثروت و زایش پول است.

خزانه‌دار کانون صنفی انبوه‌ سازان مسکن و ساختمان استان چهارمحال و بختیاری افزود: در اقتصاد بیمار امروز زایش پول و خلق ثروت انجام نمی شود و مانایی برخی شرکت‌ها و موسسات ناشی از تورم شدید بازار است و بقای این واحدها ربطی به سیستم مدیریتی اقتصاد ندارد.

وی گفت: اگر به دنبال رونق بازار مسکن در کشور هستیم باید تسهیلات کلان به صورت هدفمند در اختیار فعالان و تولیدکنندگان واقعی مسکن قرار بگیرد تا علاوه بر افزایش میزان تولید مسکن سایر بازارهای وابسته به این صنعت هم از حالت رکود خارج شود.

شهباز گهروئی ادامه داد: افزایش قیمت سرسام آور نهاده‌ های مسکن مانند مصالح ساختمانی سبب شده تا بسیاری از شرکت‌های فعال در حوزه انبوه سازی نتوانند با حداکثر ظرفیت اقدام به تولید مسکن کنند و صرفا لنگ لنگان در این بازار حضور دارند.

خزانه‌دار کانون صنفی انبوه‌سازان مسکن و ساختمان استان چهارمحال و بختیاری بیان کرد: برخ رویکردها مانند نهضت ملی مسکن و یا مسکن مهر به طور مطلق محکوم به شکست هستند زیر پشتوانه کار کارشناسی وجود ندارد و صرفاً براساس یک شعار ترسیم شده است.

وی گفت: رئیس جمهور در دوران انتخابات وعده ساخت یک میلیون واحد مسکونی را به مردم داد اما با گذشته حدود دو سال از عمر این دولت حتی سالانه ۱۰۰ هزار واحد مسکونی هم ساخته نشده است.

شهباز گهروئی عنوان کرد: نقص قوانین، ناتوانی در مهار تورم و کنترل بازار نهاده‌های موثر در قیمت مسکن و ناهماهنگی در سیستم بانکی از جمله دلایل این شکست است.

کد خبر: ۲۵۹٬۶۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha