۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۷
کشف ۶۴ درصدی پرونده‌های کلان اقتصادی
رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا اعلام کرد

کشف ۶۴ درصدی پرونده‌های کلان اقتصادی

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا از کشف ۶۴ درصدی پرونده‌های تشکیل شده در حوزه پرونده‌های سازمان یافته در آبان امسال خبر داد.

به گزارش بازار، سردار حسین رحیمی با اشاره به اینکه مقابله و مبارزه همه جانبه با مسئله قاچاق کالا و ارز با رصد و پایش سرشاخه‌های اصلی و مهره‌های اصلی قاچاق کالا را در دستور کار قرار داده ایم، گفت: بالغ بر ۳۳ درصد از پرونده‌های متشکله پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز مربوط به پرونده‌های خرد بوده که با تلاش نمایندگان پلیس‌های تخصصی از جمله پلیس پیشگیری، یگان امداد و... کشف و با توجه به تغییر رویکرد این پلیس مبنی بر برخورد با جرایم سازمان یافته، در پرونده‌های کلان وسازمان یافته (با ارزش بالای ۱۰ میلیارد تومان) با افزایش ۱۹۱ درصدی مواجه و در پرونده‌های خرد (با ارزش زیر یک صد میلیون تومان) شاهد کاهش ۳ درصدی هستیم.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا افزود: در حوزه پلیس مبارزه با جرایم اقتصادی با بررسی وضعیت آماری جرایمی از قبیل فرار مالیاتی، احتکار، اخلال در نظام اقتصادی، اختلاس و زمین خواری که به صورت باندی صورت گرفته و دارای آثار مخرب اقتصادی است در این دوره از روند رو به رشدی برخوردار بوده، به طوری که در مقایسه با مدت مشابه پارسال کشف جرایم سازمان یافته و باندی افزایش ۱۹ درصدی داشته است.

سردار رحیمی بیان داشت: در معاونت اطلاعات اقتصادی نسبت به تعداد پرونده‌های اقتصادی سازمان یافته وکلان در آبان ماه ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه پارسال به میزان ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا در تشریح عملکرد پلیس گمرک افزود: برابر بررسی‌های به عمل آمده بالاترین ارزش کالاهای کلان و مهم کشف شده مربوط به کشف سوء استفاده از کارت بازرگانی است، به طوری که شاهد افزایش ۵۰۰ درصدی تعداد پرونده‌های کلان و مهم این حوزه هستیم.

این مقام ارشد انتظامی در جمع بندی اقدامات پلیس امنیت اقتصادی در آبان امسال افزود: در مجموع در آبان امسال ۹۰ فقره پرونده سازمان یافته در راستای مقابله و مبارزه با قاچاق کالا و ارز، جرایم اقتصادی وگمرکی تشکیل و رسیدگی شد که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۶۴ درصد افزایش داشته است.

کد خبر: ۲۵۹٬۶۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha