۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۷
لزوم پرداخت حق پرستاری به حدود ۱۵۰ هزار خانوار دارای معلول
رئیس سازمان بهزیستی مطرح کرد

لزوم پرداخت حق پرستاری به حدود ۱۵۰ هزار خانوار دارای معلول

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: پرداخت حق پرستاری به حدود ۱۵۰ هزار خانوار باعث بازگشت بسیاری از افراد دارای معلولیت به آغوش خانواده می‌شود.

به گزارش بازار، علی محمد قادری در حاشیه بازدید از مرکز خیریه یاوران معلولان نارمک با اشاره به ۱۶۲ وظیفه این سازمان بهزیستی برای حمایت از این قشرف افزود: قانون حمایت از معلولان زمانی تحقق پیدا می‌کند که همه دستگاه‌های متولی پای کار باشند و کاستی‌ها برطرف شود.

وی ادامه داد: آن چه در سالروز افراد دارای معلولیت اهمیت دارد، پیگیری مداوم قانون جامع حمایت از معلولان است و نقاط مبهم در اجرای این قانون باید رفع شود.

قادری با تأسی از شعار امسال که باور توانمندی‌ها نویدبخش دنیایی دسترس پذیر است، اظهار داشت: در شهر تهران، پردیس توانمندسازی و بوستان مناسب‌سازی معلولان باید وجود داشته باشد و دسترس پذیری مصداق ویژه‌ای است که می‌توان از آن بهره برد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور نیز در حاشیه این بازدید ضمن گرامیداشت هفته افراد دارای معلولیت و تقدیر از کارکنان بهزیستی گفت: نگهداری از افراد دارای معلولیت بسیار سخت و طاقت فرسا است و اگر شرایط نگهداری و هزینه‌های آن تامین شود این افراد در منزل نگهداری می‌شوند.

ذبیح الله خداییان یادآور شد: ۲۹ دستگاه در اجرای قانون حمایت از معلولان نقش دارند و موظف هستند با عمل به قانون مقداری از مشکلات جامعه معلولان بکاهند.

کد خبر: ۲۵۹٬۶۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha