۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۷
بانک‌ها نقشی حیاتی در پشتیبانی از رشد اقتصادی و کاهش نابرابری دارند
رئیس کل بانک مرکزی:

بانک‌ها نقشی حیاتی در پشتیبانی از رشد اقتصادی و کاهش نابرابری دارند

رئیس کل بانک مرکزی در پیامی به مناسبت روز جهانی بانک اعلام کرد: بانک‌ها به عنوان ستون‌های اصلی اقتصاد و تسهیلگران ارتباطات مالی، نقش حیاتی در پشتیبانی از رشد اقتصادی پایدار و بهبود سیستم مالی دارند.

به گزارش بازار، متن پیام محمدرضا فرزین رئیس کل به این شرح زیر است: «روز جهانی بانک» که برای قدردانی از نقش خطیر بانک‌های توسعه‌ای در کمک به توسعه پایدار و بهبود استانداردهای زندگی در تقویم جهانی ثبت شده، فرصت مغتنمی است برای تاکید بر سیاست‌های بانک‌های مرکزی در زمینه بانک‌های توسعه‌ای و تخصصی و همچنین برنامه‌های این بانک‌ها به منظور تحقق شعار «دستیابی به اهداف توسعه پایدار و بهبود معماری مالی جهانی» که برای سال ۲۰۲۳ عنوان شده است.

از مهمترین وظایف بانک‌های مرکزی ایفای نقش بانکداری در راستای ارتقای اهداف توسعه پایدار، حمایت از رشد اقتصادی پایدار، حداقلی کردن عدم توازن‌های اقتصادی، تسهیل در دسترسی به خدمات مالی برای همگان و بهبود نظام‌های پولی است.

پر واضح است که بانک‌ها به عنوان ستون‌های اصلی اقتصاد و تسهیلگران ارتباطات مالی، نقش بسیار حیاتی در پشتیبانی از رشد اقتصادی پایدار، کاهش نابرابری و بهبود سیستم مالی دارند و ما نیز به عنوان نهاد سیاستگذار بر مبنای رویکردهای نوین نظارتی و مقرراتی، زمینه مطلوبی برای فعالیت‌های موثر بانک‌ها در چارچوب بانکداری اسلامی فراهم می‌کنیم.

بانک مرکزی با توانمندی‌ها و تدابیر ویژه و اتکا به حمایت همگانی می‌تواند گامی موثر در جهت پیشرفت اقتصادی کشور بردارد و قطعا برای دستیابی به این هدف ارزشمند از تمام ابزار قانونی استفاده خواهد کرد.

در پایان ضمن ارج نهادن بر مساعی مجدانه یکایک کارکنان شبکه بانکی کشور، امیدواریم با اتخاذ تصمیم‌های هوشمندانه، مسیر توسعه پایدار و بهبود معماری مالی هموار شود و اعتماد به پیشرفت مستمر و تحقق اهداف بلندمدت در کل عرصه بانکی و پولی کشورمان را شاهد باشیم.

کد خبر: ۲۵۹٬۶۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha