۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸
پای جریان نفوذ در انتشار خبر آلودگی میگوی ایران| از رسانه عامل انتشار خبر شکایت کردیم
رئیس سازمان شیلات ایران مطرح کرد

پای جریان نفوذ در انتشار خبر آلودگی میگوی ایران| از رسانه عامل انتشار خبر شکایت کردیم

رئیس سازمان شیلات ایران با بیان اینکه از منتشرکننده خبر آلودگی میگوی ایران به پساب و برگشت خوردن آن شکایت شده است، گفت: در این ارتباط پای جریان نفوذ در میان است و می‌خواهند به تولید ضربه وارد کنند.

به گزارش بازار، سیدحسین حسینی رئیس سازمان شیلات ایران در مراسم افتتاحیه هفتمین نمایشگاه بین‌المللی شیلات، آبزیان، ماهیگیری و صنایع وابسته، اظهار کرد: یک میلیون و ۳۵۲ هزار تن تولید کل آبزیان کشور است که ۷۵۱ هزار تن در حوزه صید صیادی و ۳۰۱ هزار تن در حوزه آبزی‌پروری است.

وی افزود: ۱۸۱ هزار تن صادرات محصولات شیلاتی داریم که ۶۰۵ میلیون دلار ارزش صادراتی آن است.

رئیس سازمان شیلات ایران ادامه داد: ۲۵۰ هزار نفر در حوزه شیلات شاغل هستند که از این تعداد ۱۳۶ هزار نفر مشغول به صید و صیادی هستند.

حسینی تصریح کرد: در حوزه تولید و صادرات ماهیان زینتی نیز پیشرفت قابل‌ملاحظه‌ای داشته‌ایم به‌طوری که ۳۲۳ میلیون قطعه تولید می‌شود و سالانه ۴۷۵ هزار دلار از این بخش ارزآوری داریم.

وی در واکنش به خبر برگشت میگوی صادراتی بوشهر به‌دلیل آلودگی به پساب، اعلام کرد: در سال جاری بیش از ۱۱ هزار تن از این استان صادرات داشته‌ایم که هیچ محموله‌ای از آن برگشت نخورده است.

رئیس سازمان شیلات ایران اضافه کرد: میگوی صادراتی ایران بالاترین کیفیت را در دنیا دارد که در سایر کشورها زبانزد است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: از رسانه‌ای که در این ارتباط اقدام به نشر اکاذیب کرده است، شکایت کرده‌ایم زیرا ممکن بود به تولید ملی ضرر وارد کند و اقدام به انتشار مطالب خلاف واقع کرده بود.

حسینی اظهار داشت: این اقدامات در واقع جریان نفوذ است که می‌خواهند به تولید ملی ضربه وارد کنند.

وی با بیان اینکه "طبق دستور رهبر معظم انقلاب در حال توسعه سواحل و جزایر برای پرورش آبزیان در کشور هستیم"، گفت: در تولید پرورش ماهی در قفس ۴۰۰ هزار تن تولید داریم، همچنین ۱۶۰ هزار تن پرورش میگو انجام می‌شود که به‌دنبال توسعه آن در سواحل هستیم.

رئیس سازمان شیلات ایران در پاسخ به سؤالی در ارتباط با تنظیم بازار در حوزه شیلات گفت: با واردات به‌ازای صادرات برای تنظیم بازار تولیدات حوزه آبزیان و تعدیل قیمت‌ها اقدام می‌کنیم و برنامه‌ریزی‌هایی در این ارتباط در دستور کار داریم.

حسینی در پاسخ به سؤالی در ارتباط با وضعیت صید ترال در کشور خاطرنشان کرد: صید ترال ابزاری برای صید است و بر اساس مکان و زمان می‌تواند مناسب یا مخرب باشد اما در صورتی که در زمان، مکان و گونه‌ مناسب استفاده شود برای صید ماهیانی مانند فانوس‌ماهی، مناسب است که از این طریق می‌توانیم مواد اولیه خوراک آبزیان را بدون واردات تأمین کنیم.

وی افزود: بر این اساس صید ترال تنها در مناطق آب‌های عمیق و به‌صورت انتخابی انجام می‌شود که آیین‌نامه آن در حال تدوین است.

رئیس سازمان شیلات ایران یادآور شد: امیدواریم در سال جاری صید فانوس‌ماهیان به‌صورت ترال برای تأمین خوراک آبزیان انجام شود.

حسینی ابراز کرد: از صید ترال در مناطق عمیق برای تولید پودر ماهی از ذخایر ۲.۳ میلیون تنی برداشت انجام می‌شود.

وی تأکید کرد: صید ترال تنها توسط شناورهای ایرانی که تعداد آن ۸ تا ۱۰ فروند است انجام خواهد شد.

کد خبر: ۲۵۹٬۶۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha