۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹
گواهی رعایت اصول بهینه‌سازی انرژی و آکوستیک ساختمان صادر شد
مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی اقدام کرد

گواهی رعایت اصول بهینه‌سازی انرژی و آکوستیک ساختمان صادر شد

گواهی رعایت اصول بهینه‌سازی انرژی و آکوستیک ساختمان را از سوی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی صادر شد.

به گزارش بازار، در نشستی با حضور محمدمهدی حیدری سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گواهی رعایت اصول بهینه‌سازی انرژی و آکوستیک ساختمان به این شرکت اهدا شد.

محمدمهدی حیدری سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به اینکه عمده وظایف مرکز، تدوین ضوابط و مقررات ساخت وساز، انجام امور تحقیقاتی و صدور گواهینامه فنی به محصولات ساختمانی است گفت: با توجه به احساس نیاز درجامعه مهندسی، در برخی از پروژه‌های خاص و ملی، آنچه تدوین شده است را با کمک کارفرما به مرحله اجرا در آورده ایم. اعتقاد متخصصین مرکز بر این است که اجرای قوانین و ضوابط باید فرهنگ‌سازی شده و الگوسازی لازم از سوی جامعه مهندسی صورت گیرد.

وی با تاکید بر رعایت مبحث ۱۹ مقررات ملی و کنترل ساختمان، موضوع ناترازی انرژی را یکی از معضلات بزرگ کنونی دانست و افزود: در این ارتباط جلسات متعددی با شورای عالی انرژی داشتیم. در واقع حجم قابل توجهی از ناترازی انرژی در ساختمان است که عدد قابل توجهی است و نیاز است که در مورد آن برنامه‌ریزی شود. در حال حاضر، برنامه چهار میلیون نهضت ملی مسکن در حال پیگیری است و چنانچه به موضوع انرژی توجه کافی نشود و مبحث ۱۹ جاری و ساری نشود، اتفاقات ناگواری در حوزه‌های انرژی بیش از قبل حادث می‌شود.

حیدری گفت: اجرای مبحث ۱۹ شدنی است و برای اجرایش عزم و اراده و تعهد به کار می خواهد. در قیمت تمام شده مسکن هم تاثیر زیادی ندارد. در نهضت ملی مسکن ۷۰ درصد هزینه ساخت که زمین است به صفر رسیده است بنابراین برای ۳۰ درصد باقیمانده، حتما باید اجرای مبحث ۱۹ در دستور کار قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: در زمینه اجرای مبحث ۱۹ مقررات ملی و کنترل ساختمان در کشور باید فرهنگ‌سازی شود، چرا که به اشتباه مرسوم شده که اجرای مبحث ۱۹ عملی نیست. این در حالی است که با دقت و جدیت اجرایی می‌شود و در این راستا مرکز بر فرهنگ‌سازی و الگوسازی در مباحث ۱۸ و ۱۹ و حریق در ساخت‌وسازها تاکید دارد. در این مسیر ابتدا باید دولت در پروژه‌های خود این ضوابط را اجرایی کرده و پس از آن به عنوان الگو مورد استفاده جامعه مهندسین کشور قرار گیرد. در زمینه ارزیابی ساختمان‌ها ناایمن هم همین گونه است و دولت می باید از خودش شروع کند مردم هم الگوبرداری کنند. همین‌طور این امر در مورد استفاده از محصولات گواهینامه‌دار نیز صادق است.

در پایان این نشست، گواهی رعایت اصول بهینه‌سازی انرژی و آکوستیک ساختمان از سوی سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به شرکت واجد شرایط اهدا شد.

کد خبر: ۲۵۹٬۵۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha