قرار است تزریق گوشت وارداتی به بازار تا عید ادامه داشته باشد
رئیس اتحادیه تهیه و توزیع‌کنندگان گوشت گوسفندی تهران:

قرار است تزریق گوشت وارداتی به بازار تا عید ادامه داشته باشد

ملکی، رئیس اتحادیه صنف تهیه و توزیع کنندگان گوشت گوسفندی تهران توضیح داد: در چند روز اخیر قیمت گوشت با نوساناتی همراه بوده است.

به گزارش بازار، علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه صنف تهیه و توزیع کنندگان گوشت گوسفندی تهران با بیان اینکه در چند روز اخیر قیمت گوشت ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان افزایش یافته است، گفت: علت این افزایش قیمت کاهش عرضه و گرانی دام در شهرستان‌ها بوده‌ است.

وی ادامه داد: دام تهران از استان‌های دیگر تامین می‌شود و در نتیجه هر تغییر قیمتی در شهرستان‌ها بر روی قیمت گوشت در تهران نیز اثر می‌گذارد.

ملکی اضافه کرد: در چند سال گذشته دام‌های مولد زیادی را به علت گرانی نهاده از دست داده‌ایم و دامداران دام‌هایشان را روانه کشتارگاه کرده‌اند. از طرف دیگر امسال تا حدی بارش و رویش در غرب کشور خوب بوده و دامداران نهاده ذخیره کرده‌اند و دامدارانی که توانسته‌اند دام‌هایشان را نگه‌ دارند قصد دارند آنها را در بازار بهتری عرضه کنند.

به گفته وی در حال حاضر قیمت شقه گوسفندی به کیلویی ۴۷۰ تا ۴۷۵ هزار تومان رسیده و قیمت آلایش گوسفندی از جمله دنبه و جگر نیز افزایش یافته است.

رئیس اتحادیه صنف تهیه و توزیع کنندگان گوشت گوسفندی تهران در پایان گفت: شرکت پشتیبانی امور دام و وزارت جهادکشاورزی گوشت تنظیم بازاری به بازار تزریق می‌کند و همین باعث شده که قیمت‌ها متعادل شود و قرار است این روند تا عید ادامه داشته باشد. معتقدیم اگر این گوشت وارد بازار نمی شد قیمت گوشت به بیش از این مقدار می‌رسید.

کد خبر: ۲۵۹٬۵۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha