۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸
بررسی مزایای قفل دیجیتال و ارزش خرید آن

بررسی مزایای قفل دیجیتال و ارزش خرید آن

امروزه می‌توان گفت که قفل‌های دیجیتال بخش مهمی از زندگی ما شده‌اند و به‌مرور شاهد جایگزینی‌شان با قفل‌های سنتی خواهید بود. دلیل اصلی برای چنین استقبالی، بدون شک مزایای قفل دیجیتال است.

به گزارش بازار، امروزه می‌توان گفت که قفل‌های دیجیتال بخش مهمی از زندگی ما شده‌اند و به‌مرور شاهد جایگزینی‌شان با قفل‌های سنتی خواهید بود. دلیل اصلی برای چنین استقبالی، بدون شک مزایای قفل دیجیتال است. 

این قفل‌ها به نسبت انواع دیگر قفل‌هایی که شاید تا به امروزه مشاهده کرده باشید، مزیت‌های بسیار بیش‌تری دارند. نکته جالب در مورد این نوع از قفل‌ها، این است که فناوری به‌کاررفته در آن‌ها بسیار پیشرفته است. البته همین موضوع که قفل دیجیتال از تکنولوژی‌های جدید استفاده می‌کند، باعث شده تا انواع مختلفی داشته باشد.

در این زمینه هیچ محدودیتی وجود ندارد و همان‌طور که شاهد هستید، روزبه‌روز نوع‌های جدیدتری از این قفل‌ها با ویژگی‌های بهتر و مزایای بیش‌تر عرضه می‌شوند. توصیه می‌کنیم در این مطلب همراه ما باشید تا با بررسی مزایای قفل دیجیتال درک بهتری از ماهیت و ویژگی‌های این نوع قفل به دست آوریم.

تاریخچه کوتاهی از قفل دیجیتال

یکی از بهترین کارهایی که می‌توان برای شناخت یک محصول انجام داد، این است که در همان ابتدای کار به سراغ تاریخچه آن بروید. گاهی در این جستجوها به نکات جالبی برخواهید خورد که می‌توانند در زمان خرید هم به شما کمک‌کننده باشند. 

در ادامه مراحل اصلی در تاریخچه قفل‌های دیجیتال را بررسی می‌کنیم:

اولین قفل‌های الکترونیکی

در دهه ۱۹۷۰ میلادی، اولین قفل‌های الکترونیکی یا دیجیتال به بازار عرضه شدند. این قفل‌ها از رمز عبور یا کد عددی برای باز کردن قفل استفاده می‌کردند. این نوع قفل‌ها عموماً در ساختمان‌های صنعتی و تجاری استفاده می‌شدند.

تاریخچه کوتاهی از قفل دیجیتال

توسعه فناوری بیومتریک

در دهه ۱۹۸۰، توسعه فناوری بیومتریک شروع شد و قفل‌های دیجیتال با قابلیت تشخیص اثر انگشت و شناسایی صدا معرفی شدند. این فناوری‌ها امنیت بیشتری را ارائه می‌کردند؛ زیرا هر فرد دارای اثر انگشت یا صدای منحصربه‌فرد خود است. امروزه هم قفل‌های بیومتریک، جز ایمن‌ترین انواع قفل‌های موجود در بازار هستند که می‌توان از آن‌ها در بخش‌های مختلف ساختمان‌ها استفاده کرد. 

استفاده از کارت‌های RFID

در دهه ۱۹۹۰، استفاده از کارت‌های هوشمند به‌عنوان وسیله‌ی احراز هویت در قفل‌های دیجیتال معمول شد. این کارت‌ها حاوی اطلاعات ورودی بودند و با قراردادن کارت در قفل و واردکردن رمز عبور، قفل باز می‌شد. حتی در برخی از همان مدل‌های اولیه هم پس از نزدیک‌کردن کارت، نیازی به واردکردن کد یا رمزی نبود و قفل باز می‌شد. 

توسعه اتصال به اینترنت

با پیشرفت اینترنت و تکنولوژی‌های شبکه، قفل‌های دیجیتال قابلیت اتصال به اینترنت را پیدا کردند. این امکان به کاربران اجازه می‌دهد که از راه دور قفل را باز و بسته کنند و از طریق تلفن همراه یا دستگاه‌های دیگر کنترل قفل را داشته باشند.

سیر تکامل قفل دیجیتال

مزیت های برتر قفل های دیجیتال چیست؟

قفل‌های دیجیتال امروزه به‌عنوان جایگزینی برای قفل‌های مکانیکی سنتی در بسیاری از خانه‌ها و ساختمان‌ها استفاده می‌شوند. مزایای استفاده از قفل‌های دیجیتال در مقایسه با قفل‌های مکانیکی بسیار بیش‌تر است و همین موضوع می‌تواند دلیل منطقی باشد برای جایگزین‌کردن قفل‌های قدیمی با قفل‌های دیجیتال که برای بالا بردن امنیت بهینه شده‌اند.

در ادامه با ما باشید تا مزیت‌هایی را بررسی کنیم که به شما نشان می‌دهند، خرید قفل دیجیتال یک کار درست و باارزش خواهد بود و دیر یا زود باید به این سمت بروید:

امنیت بالا

قفل‌های دیجیتال از رمز عبور، کد عددی یا بسیاری از روش‌های دیگر برای باز کردن قفل استفاده می‌کنند. این رمزها قابلیت تغییر دارند و می‌توان به‌راحتی رمزهای قفل را تغییر داد. همچنین، برخی از قفل‌های دیجیتال دارای ویژگی‌های امنیتی مانند تشخیص اثر انگشت و شناسایی صدا هستند که احتمال نفوذ غیرمجاز را کاهش می‌دهند.

جالب است بدانید که در برخی از انواع این قفل‌ها از دوربین هم استفاده شده که باعث کنترل کامل شما روی دربی خواهد شد که قفل روی آن نصب است. البته این ویژگی عمدتاً برای قفل‌های هوشمند است و به همین دلیل هم قیمت قفل هوشمند در برخی موارد تفاوت دارد. 

مزیت های برتر قفل های دیجیتال

عدم نیاز به کلید

 با استفاده از قفل‌های دیجیتال، نیازی به حمل و مراقبت از کلیدها نیست. این به معنای عدم امکان گم‌کردن کلیدها، جلوگیری از کپی‌شدن غیرمجاز کلیدها و عدم نیاز به تعویض قفل در صورت گم‌شدن کلید است. 

همچنین، امکان باز کردن قفل از راه دور با استفاده از تکنولوژی‌های مانند اتصال به شبکه اینترنت وجود دارد. دقت کنید که با استفاده از یک قفل دیجیتال، شما کنترل کامل و البته ایمنی روی درب ورودی ساختمان خواهید داشت و این موضوع امروزه و به‌خصوص در شهرهای بزرگ یک دغدغه به شمار می‌رود که چگونه امنیت ساختمان باید تأمین شود!

راحتی در استفاده

باز کردن قفل‌های دیجیتال با استفاده از روش‌های متنوعی که وجود دارند، بسیار ساده است. نیازی به چرخاندن کلیدها و هماهنگی آنها با مکان‌های خاص نیست. همچنین، برخی از قفل‌های دیجیتال دارای صفحه لمسی هستند که فرایند باز کردن و بستن قفل را بسیار ساده‌تر می‌کند.

راحتی در استفاده مهم ترین مزیت قفل دیجیتال

به‌طورکلی نصب چنین قفلی در ساختمان می‌تواند تجربه شما از ورود از خروج به محل را به‌طورکلی تغییر دهد. در این راستا می‌توانید از دستگیره الکترونیکی هم کمک بگیرید. قیمت دستگیره الکترونیکی تفاوت چندانی با قفل‌های الکترونیکی ندارند و شاید این موضوع آن را به انتخاب خوبی تبدیل کند. 

قابلیت دسترسی محدود

قفل‌های دیجیتال قابلیت تنظیم دسترسی محدود به افراد خاص را دارند. می‌توانید رمزهای قفل را به افراد خاصی اعطا کنید و در هر زمان که خواستید، آن رمزها را تغییر دهید. این ویژگی بسیار برای هتل‌ها و مکان‌هایی که نیاز به کنترل دسترسی دارند، مناسب خواهد بود.

به‌طورکلی یکی از مهم‌ترین مزایای قفل دیجیتال این موضوع است که می‌توانید کنترل دسترسی بسیار خوبی برای محل داشته باشید. 

چقدر بودجه برای نصب قفل دیجیتال کافی است؟

سؤالی شاید ذهن شما را هم درگیر کرده باشد، این است که با چه میزان بودجه می‌توانید از امکانات یک قفل دیجیتال استفاده کنید. در این راستا باید بگوییم که شما حق انتخاب دارید و می‌توانید با بودجه‌های متفاوت، به مزایا و امکانات چنین قفل‌هایی دسترسی داشته باشید. 

عوامل موثر بر قیمت قفل دیجیتال

برای مثال برخی از مالکان ساختمان به دنبال امکانات امنیتی این قفل هستند. در چنین شرایطی می‌توانید با استفاده از خرید سیلندر قفل دیجیتال یا هوشمند، چنین امکاناتی را به دست آورید. اما باید به یاد داشته باشید که این امکانات محدود بوده و همه چیز شبیه زمانی که قفل دیجیتال کامل خریداری شده باشد، نیست. البته این بدان معنا نیست که سیلندر قفل هوشمند کیفیت و کارایی کمی دارد. قیمت پایین سیلند قفل هوشمند به دلیل طراحی ساده‌تر این محصول است، چرا که امروزه در طراحی قفل‌های دیجیتالی علاوه بر امنیت به ظاهر نیز توجه ویژه‌ای شده است.

از طرفی بعضی از افراد به دنبال قفل‌های دیجیتالی هستند که امکان نصب روی شیشه را داشته باشند. درب بالکن یکی از جاهایی است که می‌توان از این قفل استفاده کرد. جالب است بدانید که قیمت قفل شیشه سکوریت چندان بالا نیست و یکبار خرید آن می‌تواند برای سال‌های شما را از خرید قفل جدید بی‌نیاز کند. این قفل‌ها دوام و کارایی بسیار بالایی دارند و به‌واسطه کیفیت ساخت بالا تا مدت‌ها و با خیالی آسوده می‌توانید از مزایای یک قفل دیجیتال استفاده کنید. 

قفل دیجیتال؛ راهی به سمت زندگی مدرن

در این مطلب سعی کردیم که شما را با انواع مزایای قفل دیجیتال آشنا کنیم. در ابتدای مطلب احتمالاً این سؤال در ذهن شما وجود داشت که آیا ارزش دارد که بخواهیم قفل دیجیتال بخریم یا خیر؟

با درنظرگرفتن مزایایی همچون دسترسی آسان و کنترل شده، امنیت بسیار بالا، دوام بالا، کیفیت خوب و عدم نیاز به کلید، می‌توان گفت که بدون شک چنین قفل‌هایی ارزش خرید خواهند داشت. دقت کنید که برای نصب قفل‌های دیجیتال، شما هیچ محدودیتی ندارد و در ساختمان‌های مسکونی، اداری یا تجاری، می‌توانید از آن‌ها در جهت بهبود امنیت و افزایش رفاه بهره ببرید. چنانچه از این محصولات در ساختمان خود استفاده می‌کنید، تجربیات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

کد خبر: ۲۵۹٬۵۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha