۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲
چطور درستی اخبار ارزهای دیجیتال را بررسی کنیم؟

چطور درستی اخبار ارزهای دیجیتال را بررسی کنیم؟

عوامل مختلفی وجود دارند که بر قیمت ارز دیجیتال تاثیر بگذارند و یکی از مهم‌ترین آن‌ها اخبار ارزهای دیجیتال است.

به گزارش بازار، عوامل مختلفی وجود دارند که بر قیمت ارز دیجیتال تاثیر بگذارند و یکی از مهم‌ترین آن‌ها اخبار ارزهای دیجیتال است. بازار رمزارزها یکی از پرنوسان‌ترین بازارهای مالی بوده و تمامی رمزارزها از بزرگ‌ترین آن‌ها یعنی بیت کوین گرفته تا میم کوین‌هایی مانند دوج و شیبا به شدت تحت تاثیر اخبار این حوزه هستند. بررسی همه عوامل اهمیت دارد؛ اما بررسی اخبار به دلیل تاثیرات بزرگی که در بازار دارند و ماهیت غیرقابل‌پیش‌بینی بودن آن‌ها، ضرورت بیشتری نسبت به سایر عوامل دارد. گاهی اوقات یک خبر در عرض چند ثانیه باعث سقوط قیمت یک رمزارز یا حتی کل بازار می‌شود و ما برای اینکه بتوانیم از سرمایه خود به خوبی محافظت کنیم، باید به اخبار توجه خاصی نشان دهیم.

امروزه اخبار جعلی در هر زمینه‌ای زیاد شده و بازار کریپتو هم از این مسئله مستثنی نیست. در ادامه قصد داریم به ضرورت بررسی اعتبار اخبار ارزهای دیجیتال پرداخته و منابعی معتبر برای بررسی این اخبار را در اختیار شما قرار دهیم.

چرا اخبار حوزه کریپتوکارنسی مهم هستند؟

تحلیلگران همواره از نمودارها و اعداد و ارقام برای تحلیل و بررسی و در نهایت پیش‌بینی قیمت ارز دیجیتال استفاده می‌کنند. بااین‌حال آن‌ها همیشه گوشه چشمی هم به اخبار رمزارزها دارند. هر چقدر هم که تحلیل شما دقیق و درست باشد، ممکن است با یک خبر مهم بی‌اثر شود. درست است که ما می‌گوییم ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز هستند؛ اما تصمیمات دولت‌ها می‌تواند بر قیمت آن‌ها اثر بگذارد.

یک دسته از اخبار مهم در کریپتو قوانین و مقررات در این حوزه است. هنگامی که خبری مبنی بر سخت‌گیری‌های بیشتر درباره رمزارزها منتشر می‌شود، به‌ویژه اگر این مقررات توسط کشورهایی با اقتصاد بزرگ مانند چین یا آمریکا گرفته شود، تاثیر زیادی بر قیمت آن‌ها خواهد گذاشت. برای مثال در سال در اواخر سپتامبر 2021، چین تمامی معاملات و تراکنش‌های ارزهای دیجیتال را ممنوع کرد. این مسئله از این جهت اهمیت داشت که بیشتر بیت کوین جهان در چین ماین می‌شود و ممنوعیت آن به معنی ایجاد اختلال در میزان عرضه رمزارزها نیز بود. این اخبار بیت کوین و رمزارزها باعث شد تا قیمت آن‌ها سقوط کند.

پذیرفته‌شدن رمزارزها به‌عنوان یک روش پرداخت در فروشگاه‌های بزرگ نیز یکی از اخبار ارزهای دیجیتال است که تاثیر بسیاری بر قیمت آن‌ها می‌گذارد. هنگامی که یک رمزارز به‌عنوان یک روش پرداخت پذیرفته می‌شود، جایگاه رسمی‌تری در دنیای اقتصاد پیدا می‌کند و به نوعی هم‌رده دیگر ارزهای فیات قرار می‌گیرد. زمانی که ایلان ماسک اعلام کرد بیت کوین را به‌عنوان یک روش پرداخت در تسلا می‌پذیرد، قیمت این رمزارز بالا رفت و زمانی که ایلان ماسک به دلایل محیط زیستی این کار را متوقف کرد، قیمت بیت کوین نیز با ریزش مواجه شد.

به خاطر داشته باشید که اخبار شیبا و اخبار دوج کوین، مخصوصا به خاطر میم کوین بودنشان اهمیت بسیاری داشته و عملا قیمت این گونه رمزارزها با اخبار و ترند شدن تغییر می‌کند. اخبار اتریوم نیز به‌عنوان رمزارز دوم بازار و رمزارزی که بلاک چینش توسط بسیاری از پروژه‌های دیگر استفاده می‌شود، اهمیت ویژه‌ای دارد.

اهمیت اعتبار اخبار ارزهای دیجیتال

امروزه با وجود اینترنت و شبکه‌های اجتماعی هر کسی می‌تواند خبری جعلی را در معرض توجه دیگران قرار دهد و با وجود این همه مطالب نادرست، پیداکردن اخبار معتبر دشوار شده است. اگر بخواهید بر مبنای یک خبر اشتباه عمل کنید، ممکن است ضرر زیادی را متحمل شوید و دارایی خود را از دست بدهید.

چطور درستی اخبار ارزهای دیجیتال را بررسی کنیم؟

راحت‌ترین روش برای دوری از اخبار جعلی، پیداکردن اخبار از منابع معتبر است. بهتر است برای مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال چندین منبع معتبر داشته باشید و به همان‌ها تکیه کنید. بهتر است به پیج‌های اینستاگرامی و کانال‌های تلگرامی مختلف اعتماد نکنید یا حداقل از اعتبار آن‌ها اطمینان حاصل کنید. در ادامه چندین منبع معتبر برای مطالعه اخبار رمزارزها به شما معرفی خواهیم کرد.

کوین دسک (CoinDesk)

کوین دسک یکی از وب‌سایت‌های بسیار معتبر برای پیگیری اخبار ارزهای دیجیتال است که ماهانه بیش از 5.7 میلیون بازدید دارد. این وب‌سایت از سال 2013 فعالیت خود را آغاز کرده و اخبار بیت کوین، اخبار اتریوم و سایر رمزارزها را به‌طورکامل پوشش می‌دهد. این وب‌سایت توسط مدیاهای معتبری مانند نیویورک تایمز، بیزنس اینسایدر برای کار فوق‌العاده خود در زمینه ژورنالیسم مورد تحسین قرار گرفته است. اخبار کوین دسک به زبان‌های مختلفی موجود هستند که متاسفانه فارسی جزو آن‌ها نیست.

مجله بیت کوین (Bitcoin Magazine)

بدون شک بیت کوین مهم‌ترین رمزارز بازار است و با مارکت کپی که دارد، بر قیمت تمامی ارزهای دیجیتال تاثیر می‌گذارد. اگر به دنبال منبعی معتبر هستید که به‌طور تخصصی به اخبار بیت کوین بپردازد، مجله بیت کوین بهترین انتخاب ممکن است. مجله بیت کوین قدیمی‌ترین منبع اخبار این رمزارز است و از سال 2012 به فعالیت در این زمینه پرداخته است. متاسفانه این وب‌سایت نیز به زبان فارسی در دسترس نیست و برای استفاده از آن باید دانش نسبتا خوبی از زبان انگلیسی داشته باشید.

دکریپت (Decrypt)

دکریپت یکی دیگر از منابع معتبر برای رصد اخبار ارزهای دیجیتال است که بر خلاف دو منبع دیگری که به آن‌ها اشاره کردیم، عمر کوتاهی دارد. این وب‌سایت از سال 2018 شروع به کار کرده و اخبار انواع ارزهای دیجیتال از جمله اخبار شیبا را پوشش می‌دهد. جالب است بدانید بسیاری از وظایف روزمره این وب‌سایت توسط هوش مصنوعی انجام می‌شود. یکی از اهداف دکریپت به گفته خودشان این است که اخبار رمزارزها را به ساده‌ترین شکل ممکن بیان کنند تا هر کسی متوجه آن‌ها شود.

چطور درستی اخبار ارزهای دیجیتال را بررسی کنیم؟

پیگیری اخبار ارزهای دیجیتال به زبان فارسی با والکس

در این مقاله به اهمیت اخبار و تاثیر بر قیمت ارز دیجیتال پرداختیم و منابع معتبری را برای بررسی این اخبار به شما معرفی کردیم. به خاطر داشته باشید که بازار کریپتو بازار پرنوسانی بوده و فعالیت در آن به تجربه و دانش زیادی احتیاج دارد؛ اگر دانش و تجربه کافی را ندارید، بهتر است از یک فرد متخصص کمک بگیرید، این مقاله جهت افزایش آگاهی شما نوشته شده است. اگر به دنبال منبعی معتبر برای پیگیری اخبار ارزهای دیجیتال به زبان فارسی هستید، ما به شما والکس را پیشنهاد می‌کنیم. والکس یک صرافی ارز دیجیتال ایرانی است که امکان معامله در بازار رمزارزها با تکنولوژی‌های روز دنیا را برای شما فراهم کرده است. سرویس اخبار این صرافی ارز دیجیتال بسیار کامل و البته معتبر بوده و به دلیل فارسی بودن، مطالعه و فهم اخبار در آن بسیار ساده‌تر از دیگر منابعی است که در بالا معرفی کردیم. اگر به دنیای رمزارزها علاقه‌مند هستید، حتما به وب‌سایت والکس سر بزنید.

کد خبر: ۲۵۹٬۵۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha