۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۳
سفر به ایران، فرصتی برای تقویت روابط دو ملت است
رئیس‌جمهور کوبا:

سفر به ایران، فرصتی برای تقویت روابط دو ملت است

رئیس‌جمهور کوبا، سفر رسمی خود به کشورمان را «فرصتی برای ادامه تقویت روابط در حوزه‌های مختلف به نفع هر دو ملت» ارزیابی کرد.

به گزارش بازار، میگل دیاز کانل رئیس‌جمهوری کوبا با انتشار تصاویری از ورود خود به تهران، از طریق حساب کاربری شخصی‌اش در شبکه مجازی ایکس اعلام کرد: ما هم‌اکنون در جمهوری اسلامی ایران هستیم، ملتی که پیوندهای تاریخی دوستی و همکاری‌ ما را با آن متحد می‌کند.

وی همچنین تاکید کرد: این دیدار رسمی فرصتی برای ادامه تقویت روابط در حوزه‌های مختلف به نفع هر دو ملت خواهد بود.

رئیس‌جمهوری کوبا عصر دیروز یکشنبه (۱۲ آذر) در صدر یک هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی وارد تهران شد؛ سفری که به دعوت رسمی آیت‌الله «سیدابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهوری کشورمان انجام گرفته‌ است.

امروز دوشنبه نیز مراسم استقبال رسمی از دیاز کانل توسط آیت‌الله رییسی و در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد برگزار شد.

پس از مراسم استقبال رسمی و معارفه هیات‌های همراه، ملاقات خصوصی رئیس جمهوری‌های دو کشور، نشست مشترک هیات عالی‌رتبه و مراسم امضای اسناد و تفاهم‌نامه‌های همکاری برگزار می‌شود و سپس دو رئیس‌جمهوری در نشست مطبوعاتی مشترک نتایج و دستاوردهای رایزنی‌های فیمابین را تشریح خواهند کرد.

رئیس‌جمهوری کوبا در جریان این سفر علاوه بر دیدار رسمی با همتای ایرانی، دیدارهایی نیز با برخی مقامات عالی‌رتبه کشورمان خواهد داشت و از نمایشگاه توانمندی‌ها و آخرین دستاوردهای فناوران جمهوری اسلامی ایران و نیز انستیتو پاستور که در عرصه‌های پزشکی و دارویی با کوبا همکاری دارد، بازدید خواهد کرد.

سفر رئیس‌جمهوری کوبا در راستای سیاست دولت سیزدهم برای گسترش همکاری‌ها با آمریکای‌لاتین قابل‌تحلیل است و انتظار می‌رود مناسبات سیاسی و اقتصادی میان تهران- هاوانا پس از ۴ دهه روابط مستمر، در این سفر بیش از پیش گسترش یافته و روند تحقق توافق‌نامه‌های سفر اخیر رئیس‌جمهوری کشورمان به کوبا نیز بررسی و دنبال شود.

روابط میان کوبا و ایران پس از انقلاب ۱۹۷۹ ایران آغاز شد و به این ترتیب، کوبا یکی از نخستین کشورهایی بود که جمهوری اسلامی ایران را به رسمیت شناخت. اقدام کوبا در به رسمیت شناختن جمهوری اسلامی پس از پیروزی یک انقلاب تاریخی، مطلع روابط دوستانه‌ میان دو کشوری بود که با وجود فاصله جغرافیایی هزاران کیلومتری، در طول چهار دهه گذشته به طور مداوم از یکدیگر حمایت کرده و مذاکرات میان آن‌ها بر اساس منافع مشترک ادامه دارد.

کد خبر: ۲۵۹٬۵۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha