۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۲
سیلاب به ۱۶۷۲ واحد مسکونی در استان کرمان خسارت وارد کرد
مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان:

سیلاب به ۱۶۷۲ واحد مسکونی در استان کرمان خسارت وارد کرد

کرمان - مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان از خسارت سیلاب به هزار و ۶۷۲ واحد مسکونی این استان طی پنج روز اخیر خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، مجید سعیدی بعدازظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران به تشریح خسارات ناشی از سیلاب اخیر در استان کرمان پرداخت و اظهار کرد: بر اثر فعالیت سامانه بارشی طی پنج روز در استان کرمان شاهد بارش های سیل آسا در جنوب و برف و کولاک در شمال استان کرمان بودیم.

وی با اشاره به اعلام خسارات سیلاب در هفت شهرستان استان کرمان افزود: ارزیابی ها در سایر مناطق استان کرمان همچنان ادامه دارد و بیشترین خسارات مربوط به قلعه گنج و منوجان است که تاکنون گزارش هایشان ارسال نشده است.

سعیدی با اشاره به خسارت سیلاب به هزار و ۶۷۲ واحد مسکونی گفت: براساس گزارش های وصولی تا تاکنون میزان خسارت در بخش کشاورزی ۱۲۹ میلیارد تومان، در بخش راه ۴۸ میلیارد تومان و در تاسیسات زیربنایی و ساختمان ۴۵ میلیارد تومان برآورد شده است و به زودی گزارش نهایی خسارات سیلاب در کل استان بعد از جمع بندی اعلام می شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای امدادرسانی به مناطق سیل زده استان کرمان گفت: در اثر این بارش ها ۴۰۰ منطقه در وضعیت بحرانی قرار گرفتند اما در حال حاضر شرایط از حالت اضطرار خارج شده است.

سعیدی عنوان کرد: سیلاب باعث قطع راه ارتباطی ۴۰۲ روستا شد که با اقدامات انجام شده راه ۳۸۶ روستا باز شده و همچنان راه ۱۶ روستای واقع در مناطق صعب العبور مسدود است که تلاش ها برای رفع این مشکل ادامه دارد.

وی با اشاره به توزیع اقلام معیشتی بین مردم ۹۷ روستای گرفتار در سیلاب اظهار کرد: در اثر وقوع سیلاب دو روستا تخلیه و ۵۰ خانوار ساکن این روستاها به مکان های امن انتقال داده شد.

سعیدی به اشاره به اینکه سیلاب در دو روستای واقع در شهرستان قلعه گنج همچنان فروکش نکرده است، افزود: هیچگونه تلفات جانی در این مدت نداشتیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: عملیات امداد و نجات هنوز پایان نیافته است و نیروها در حالت آماده باش هستند و احتمالا این حالت تا آخر وقت روز پنجشنبه به اتمام می رسد.

کد خبر: ۲٬۵۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha