۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۱
صادرات کالا از استان زنجان ۲۹ درصد کاهش دارد
مدیرکل گمرک استان زنجان:

صادرات کالا از استان زنجان ۲۹ درصد کاهش دارد

زنجان-گنج خانلو،مدیرکل گمرک استان زنجان،گفت: صادرات کالا طی  هشت ماه از طریق گمرک استان زنجان حدود ۱۶۶ هزار تن کالا به ارزش حدود ۲۸۴ میلیون دلار است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۹ درصد کاهش دارد.

زین العابدین گنج خانلو در گفتگو با خبرنگار بازار ،گفت: گمرک استان در راستای حمایت از واحدهای تولیدی و مساعدت در ترخیص مواد اولیه مورد نیاز، تسهیلات ترخیص درصدی را ارائه نموده و برای کمک در تامین نقدینگی بجای واریز نقدی حقوق ورودی، ضمانت نامه‌های بانکی را پذیرش می‌کند.

وی ابراز کرد: این امر موجب افزایش تعداد شرکت‌های برگزیده استان شده و می‌توانند از حداکثر تسهیلات گمرکی پیش بینی شده برخوردار شوند.

مدیرکل گمرک استان زنجان،گفت: واردات موقت به استان حدود ۲۰۰ هزار تن به ارزش حدود ۵۶ میلیون دلار است و پذیرش ضمانت نامه‌های بانکی توسط گمرک زنجان انجام می‌شود و این میزان نسبت به سال گذشته از نظر ارزش دو درصد کاهش و از نظر وزن ۶ درصد افزایش دارد.

گنج خانلو ابراز کرد: واردات قطعی به استان ۳۸۵ میلیون دلار به وزن بیش از ۱۵۷ هزار تن که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۱۹ درصد و از نظر وزن ۱۰ درصد رشد داشته است.

وی افزود: واردات کل به استان زنجان در هشت ماه امسال بیش از ۴۴۱ میلیون دلار به وزن بیش از ۳۵۶ هزار تن که ۱۶ درصد از لحاظ ارزش و ۸ درصد از لحاظ وزن افزایش دارد.

مدیرکل گمرک استان زنجان،بیان داشت: صادرات کالا طی هشت ماه از طریق گمرک استان زنجان حدود ۱۶۶ هزار تن کالا به ارزش حدود ۲۸۴ میلیون دلار است که از لحاظ ارزش حدود ۲۹ درصد و از نظر وزن ۱۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است و ۵ کشور عمده مقصد صادرات از استان زنجان به ترکیه، عراق، روسیه، امارات و پاکستان ثبت شده است.

گنج خانلو گفت: ۵ کشور عمده مبدأ واردات از استان زنجان ترکیه، امارات، سوئیس، آلمان و چین است که بیشترین افزایش صادرات به لحاظ ارزش مربوط به انواع فیلم PP، مفتول مسی، ترانسفورماتور بوده و بیشترین کاهش صادرات به لحاظ ارزش مربوط به کاغذ فلوتینگ، شمش روی و شمش سرب گزارش شده است.

کد خبر: ۲۵۹٬۴۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha