۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱
مقیاس پذیری در بلاکچین و راهکار در جهت بهبود آن
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازار مطرح کرد؛

مقیاس پذیری در بلاکچین و راهکار در جهت بهبود آن

زینلی مدرس بازارهای مالی گفت: رمزارزها به دلیل قدمت کم‌ و استفاده از تکنولوژی‌هایی که تاکنون خلق نشده بودند؛ آسیب پذیری زیادی دارند و باید طی سال‌های آینده مورد آزمون و خطا قرار گیرند.

سمیه شوریابی؛ بازار: مهدی زینلی کارشناس و تحلیلگر بازارهای مالی ضمن اشاره به مقیاس پذیری در بلاکچین و نیز بیان چند نکته در خصوص سرمایه‌گذاری در رمزارزها، تشریح کرد: زمانیکه از دنیای رمزارزها صحبت می‌کنیم امنیت، ارزش شبکه، سرعت و کم کارمزد بودن شبکه جهت انتقال حرف اول را می‌زند.

زینلی می گوید: در گذشته نه چندان دور اتریوم تحول عظیمی در این حوزه ایجاد کرد اما رفته رفته مشکلات عدم مقیاس پذیری خصوصاً در سرعت و پر هزینه بودن به روی کار آمد.

مقیاس پذیری در بلاکچین و راهکار در جهت بهبود آن

این کارشناس بازارهای مالی همچنین در ادامه افزود: شبکه هایی همچون سولانا و کاردانو خلأ شبکه اتریوم را پوشش دادند و مقیاس پذیری بالای این شبکه ها سبب افزایش کامیونیتی این پروژه‌ها شد، کاردانو نیز یکی از امن‌ترین شبکه های بلاکچینی شناخته شد.

زینلی با تأکید بر اینکه مقیاس پذیر بودن در حوزه بلاکچین همیشه حلقه گمشده ای دارد، اظهار داشت: بطور مثال شبکه ای امنیت و سرعت بالا دارد اما کارمزد آن اقتصادی نیست یا شبکه ای سرعت خوبی دارد اما از کارمزدهای بسیار بالایی برخوردار است، در روزهای گذشته بلاکچین (TON) ۱۰۴/۷۵۰ تراکنش را در یک ثانیه انجام داد و رکورد جهانی و تاریخی را ثبت نمود و لقب سریع ترین بلاکچین را به خود گرفت اما آیا بلاکچین TON از هر نظر می‌تواند عالی باشد؟ که جواب این سوال خیر می باشد به همان دلیلی که در بالا بدان اشاره شد.

این مدرس بازارهای مالی ضمن اشاره به اینکه رمزارزها به دلیل قدمت کم‌ و استفاده از تکنولوژی‌هایی که تاکنون خلق نشده بودند آسیب پذیری زیادی دارند، ابراز داشت: در واقع باید طی سال‌های آینده آزمون و خطا کنند به عنوان مثال می‌توان به پروژه لونا اشاره کرد، توصیه می‌شود ریسک خود را در سرمایه‌گذاری کنترل نمایید سال های آینده سال های طلایی برای این مارکت خواهد بود و به شرط داشتن دانش و مهارت کافی می‌توانید سود خوبی از این بازار کسب نمایید.

کد خبر: ۲۵۹٬۴۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha