۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹
تاکید ایران و قزاقستان بر افزایش همکاری‌های اقتصادی

تاکید ایران و قزاقستان بر افزایش همکاری‌های اقتصادی

وزیر جهاد کشاورزی و وزیر بازرگانی قزاقستان در نوزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی، بر افزایش همکاریهای اقتصادی - تجاری دو کشور و تحقق هدفگذاری سه میلیارد دلاری مبادلات تجاری تاکید کردند.

به گزارش بازار، نوزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی - تجاری ایران و قزاقستان در تهران برگزار شد. هدفگذاری شده است که مبادلات تجاری دو کشور به ۳ میلیارد دلار برسد.

محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد و کشاورزی گفت در سال ۱۴۰۲ این دومین کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی دو کشور بود که برگزار شد که نشان از اهمیتی دارد که جمهوری اسلامی ایران برای گسترش همکاری‌های با کشورهای منطقه و بویژه همسایه قایل است.

وی افزود هم اکنون همکاری‌های اقتصادی دو کشور در شرایط خوبی نیست؛ اما هدفگذاری شده است که مبادلات تجاری دو کشور به ۳ میلیارد دلار برسد.

ژومانگارین معاون نخست وزیر و وزیر بازرگانی قزاقستان هم ضمن اشاره به دیدارش با بازرگانان ایرانی گفت دو کشور ایران و قزاقستان ظرفیت‌های گسترده‌ای برای همکاری با یکدیگر دارند.

وی افزود در نوزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی - تجاری ایران و قزاقستان، درباره دو موضوع لجستیک حمل و نقل و تسویه حساب بانکی توافق شد.

کد خبر: ۲۵۹٬۴۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha