۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰
طرح گردشگری «جاده ادب و عرفان اسلامی» تصویب شد
مدیرکل میراث فرهنگی سمنان در گفتگو با بازار:

طرح گردشگری «جاده ادب و عرفان اسلامی» تصویب شد

سمنان- مدیرکل میراث فرهنگی سمنان از تصویب کلیات طرح گردشگری جاده ادب و عرفان اسلامی با دربر گیری بخش هایی از استان و به خصوص شهرستان شاهرود خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، امیر کرم زاده شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران در حاشیه بازدید از مسجد جامع صفوی سمنان از تصویب کلیات طرح جاده ادب و عرفان اسلامی با محوریت استان سمنان و به خصوص شهرستان شاهرود خبر داد.

وی با بیان اینکه این طرح در چهل و دومین جلسه کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است، افزود: بخشی از این مسیر، مرتبط با استان سمنان به خصوص روستاهای شهرستان شاهرود است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان با بیان اینکه شاهرود به واسطه حضور بایزید بسطامی، ابوالحسن خرقانی و دیگر ظرفیت های گردشگری در این طرح جایگاه ویژه ای دارد، گفت: تصویب این طرح به ترویج گردشگری عرفانی منجر خواهد شد.

کرم زاده همچنین با بیان اینکه درب صفوی مسجد جامع سمنان به‌صورت موزه‌ای با پوشش شیشه حفاظت شد، گفت: مرمت این درب برای مقابله با تخریب آن صورت گرفته است.

وی افزود: مسجد جامع سمنان دارای آثاری از دوره سلجوقی، ایلخانی، تیموری تا دوره قاجار است که به شماره ۱۶۳ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است

کد خبر: ۲۵۹٬۳۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha