۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱
جهش تولید در بخش کشاورزی با بهره‌مندی از یافته‌های تحقیقاتی محقق می‌شود
رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی کردستان:

جهش تولید در بخش کشاورزی با بهره‌مندی از یافته‌های تحقیقاتی محقق می‌شود

کردستان- رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه یافته‌های تحقیقاتی عامل مهمی در تحقق جهش تولید در بخش کشاورزی است، گفت: اجرای طرح یاوران تولید اقدام اساسی برای اجرای یافته‌های تحقیقاتی و انتقال به عرصه تولید است.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدحسین سدری امروز چهارشنبه در جلسه شورای تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی استان که در سالن جلسات سازمان جهادکشاورزی استان تشکیل شد، اظهار داشت: طرح یاوران تولید به منظور بهره‌مندی حداکثری از ظرفیت اعضاء هیئت علمی و محققان موسسات مراکز تحقیقاتی از اردیبهشت امسال برای اجرا به استان‌ها ابلاغ شد.

وی با اشاره به اینکه این طرح برای تسهیل انتقال دانش به عرصه‌های تولیدی اجرا می‌شود، اضافه کرد: یافته‌های تحقیقاتی و حضور محققان در عرصه تولید عامل موثری برای تحقق جهش تولید در استان است ولی متاسفانه به دلیل شیوع کرونا، کردستان یک ماه از اجرای طرح یاوران تولید عقب است.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان کردستان با بیان اینکه در طرح یاوران تولید باید کارشناسان و محققان و صاحب نظران اشراف لازم را در خصوص منابع تولید داشته باشند، گفت: هم اکنون ۵ تا ۶ درصد اراضی کشاورزی استان مطالعه خاکشناسی دارد.

سدری با اشاره به اینکه این استان دارای یک میلیون و ۲۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی است، یادآور شد: با اعتبار تخصیص داده شده در سال گذشته هفت هزار و ۷۲۲ هکتار در مناطق مختلف استان مورد مطالعه خاکشناسی قرار گرفته و اواسط امسال گزارش نقشه آن ارائه می‌شود.

وی اظهار داشت: سال گذشته ۱۲۶ پروژه تحقیقاتی در این مرکز اجرا شده که ۹۰ درصد آن را پروژه‌های ملی تشکیل داده است.

رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان کردستان گفت: هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی باید عملی باشد تا از تخریب و مشکلات زیست محیطی آن جلوگیری شود.

کد خبر: ۲۵٬۹۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha