۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲
واردات لوازم خانگی به تعدیل قیمت ها کمک می کند
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

واردات لوازم خانگی به تعدیل قیمت ها کمک می کند

اصفهان - فولادگر؛ معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: واردات لوازم‌خانگی به میزانی که برای تولیدکننده داخلی امکان رقابت باشد، در تعدیل قیمت‌ها تأثیرگذار است.

حمیدرضا فولادگر، در گفت و گو با خبرنگار بازار و در پاسخ به این سوال که آیا با واردات لوازم خانگی موافق هستید، اظهار کرد: اگر این واردات به حدی باشد که به تولید داخلی ضربه نزند می تواند در ایجاد رقابت برای بهتر شدن کیفیت محصولات تولید کشورمان موثر باشد.

وی افزود: این موضوع همچنین می تواند از وارد شدن قاچاقی لوازم خانگی جلوگیری کند چراکه اگر لوازم خانگی از مبادی رسمی وارد کشور شود با احتساب تعرفه گمرکی و سود بازرگانی است اما اگر به شکل قاچاق وارد شود این تعرفه ها نیز اعمال نخواهد شد.

این نماینده ادوار مجلس اصفهان که هم اکنون سمت معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت را دارد، در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا این موضوع در تعدیل قیمت ها تاثیر گذار خواهد بود، گفت: این امر تا حدی به تعدیل قیمتی کمک خواهد کرد اما تا زمانی که ما با تورم بالا روبرو باشیم و تولید کننده مواد اولیه را گران بخرد نمی تواند قیمت را پایین بیاورد.

ممنوعیت واردات لوازم خانگی نباید دایمی باشد

وی ادامه داد: در این زمینه که واردات تا چه حد می تواند به تولید کمک کند می توان گفت که باعث رقابت شده و کیفیت محصولات را بالا خواهد برد؛ بنابراین بهتر است که در مقاطعی واردات انجام شود و بعد دوباره به واسطه ضربه نخوردن تولید این واردات ممنوع شود.

فولادگر ادامه داد: واردات لوازم‌خانگی نیز در در تعدیل قیمت‌ها تأثیرگذار است؛البته واردات به میزانی که برای تولیدکننده داخلی امکان رقابت باشد و منجر به تعطیلی واحدهای تولیدی نشود، باید انجام شود اما به اعتقاد من ممنوعیت واردات لوازم خانگی نباید دایمی باشد بلکه باید برای مدتی واردات انجام شود تا برای تولیدکننده داخلی امکان رقابت فراهم شود.

کد خبر: ۲۵۹٬۳۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha