۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷
۱۰۰ مگاوات از برق تهران از تجدیدپذیرها تامین می شود
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای تهران:

۱۰۰ مگاوات از برق تهران از تجدیدپذیرها تامین می شود

قراگوزلو مدیر عامل شرکت برق منطقه ای تهران گفت: تا تابستان سال آینده تا ۱۰۰ مگاوات از مسیر تجدیدپذیرها به میزان ظرفیت تولید برق منطقه ای تهران اضافه کنیم.

بازار؛ گروه آب و انرژی:حبیب قراگوزلو مدیر عامل شرکت برق منطقه ای تهران در حاشیه همایش توسعه انرژی های تجدیدپذیر در جمع خبرنگاران درباره توسعه تجدیدپذیرها در تهران اظهار داشت: ما برای توسعه تجدیدپذیرها ۲ رویداد در دستور کار داریم یکی ورود صنایع برق منطقه‌ای به حوزه احداث نیروگاه تجدیدپذیر و دیگر مناقصاتی است که ساتبا برگزار می کند.

وی افزود: در خصوص مناقصات ساتبا؛ ظرفیت ۱۰۷۰ مگاوات از ۴۵۰۰ مگاوات (۲۵ درصد) را به دلیل شرایط خاص؛ به برق منطقه ای اختصاص داده اند، خوشبختانه در هفته گذشته پاکات مناقصه باز و برنده ها مشخص شد و ما از همین هفته هماهنگ کردیم سلسله جلساتی را با پیمانکاران برنده مناقصه شروع کنیم.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای تهران گفت: در قم سایت حوض سلطان را داریم که تا ۴۰۰ مگاوات دیده شده همچنین در اشتهارد و ورامین چند سایت مشخص شده و از این هفته با سرمایه گذاران جلسه خواهیم داشت. باتوجه به اینکه این سایتها بزرگ و تا ۲۰۰ مگاوات هستند نیاز به اتصال به زیرساخت‌های شبکه دارند بنابراین باید با هماهنگی برق منطقه ای باشد که ما این کار را از این هفته بعد از مشخص شدن برنده ها شروع می‌کنیم.

وی بیان داشت: بیش از ۳ هزار مگاوات صنایع در حوزه برق منطقه ای تهران داریم و نیاز مصرف این صنایع به نزدیک ۴ هزار مگاوات می رسد، باتوجه به ماده ۱۶ قانون جهش تولید این صنایع باید هر سال یک درصد به تولید انرژی تجدیدپذیر خود اضافه کرده و تا ۵ درصد برسند.

قراگوزلو ابراز امیدواری کرد که تابستان سال آینده باتوجه به استقبال خوبی که صورت گرفته بتوانیم از تجدیدپذیرها تا ۱۰۰ مگاوات به میزان ظرفیت تولید برق منطقه ای تهران اضافه کنیم و ۲ تا ۳ درصد برق را از این محل تامین کنیم.

کد خبر: ۲۵۹٬۳۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha