فروش حدود ۴۳۰ هزار میلیارد تومان محصولات دانش‌بنیان در سال ۱۴۰۱
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی خبر داد

فروش حدود ۴۳۰ هزار میلیارد تومان محصولات دانش‌بنیان در سال ۱۴۰۱

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی به بازار بزرگ شرکت‌های‌دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: حدود ۴۳۰ هزار میلیارد تومان فروش محصولات دانش‌بنیان در سال ۱۴۰۱ رقم خورده است.

به گزارش بازار، محمدصادق خیاطیان امروز (یکشنبه، ۱۲ آذرماه) در آیین افتتاحیه رویداد پتروفن ۱۴۰۲ با اشاره به اینکه تلاش‌های زیادی برای به منصه ظهور رسیدن فرهنگ دانش‌بنیانی و توان متخصصان داخلی انجام شده است، اظهار کرد: مهم‌ترین عنصر توسعه ایران نیروی انسانی است و این نیروی انسانی با توانمندی بالایی که دارد می‌تواند محصولات پیچیده را تولید کند.

وی افزود: فناوری و دانش پیشرفته سبب ایجاد ارزش افزوده می‌شود و شرکت‌های دانش‌بنیان مطلوبی در ایران شکل گرفته‌اند که با حمایت‌های انجام‌شده اکنون به ۱۰ هزار شرکت‌دانش‌بنیان رسیده‌اند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی به بازار بزرگی که برای شرکت‌های‌دانش‌بنیان ایجاد شده است اشاره و اظهار کرد: حدود ۴۳۰ هزار میلیارد تومان فروش محصولات دانش‌بنیان در سال ۱۴۰۱ رقم خورده است.

خیاطیان یکی از راه‌های حفظ نخبگان در کشور را توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و حمایت از آنها عنوان کرد و افزود: سرمایه‌گذاری‌های ریسک‌پذیر باید از سوی شرکت‌های بزرگ انجام شود که در دنیا نیز به همین شکل است و شرکت‌های خارجی افزون‌ بر سرمایه‌گذاری در زنجیره ارزش خود، در سایر حوزه‌های های‌تک نیز با رویکرد تنوع‌سازی سرمایه‌گذاری می‌کنند.

وی بر افزایش جدیت در پیگیری صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر در صنعت پتروشیمی به‌ویژه صنایع پایین‌دستی تأکید کرد.

رویداد «پتروفن» ۱۴۰۲ با شعار «مسیر نوآوری پتروشیمی» با تأکید بر رفع نیازهای فناورانه با توانمندسازی بازیگران زیست‌بوم صنعت پتروشیمی در هفت حوزه تخصصی ۱۲ تا ۱۴ آذرماه به همت شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار می‌شود.

کد خبر: ۲۵۹٬۲۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha