۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴
مشکلات ۴۳ واحد تولیدی در دادگستری همدان بررسی شد
رئیس کل دادگستری استان همدان:

مشکلات ۴۳ واحد تولیدی در دادگستری همدان بررسی شد

همدان - رئیس کل دادگستری استان همدان از راه اندازی مجتمع ویژه رسیدگی به دعاوی فعالان اقتصادی در همدان خبر داد و گفت: مشکلات ۴۳ واحد تولیدی در ستاد استانی اجرای سیاست‌های مقاومتی دادگستری همدان بررسی شد.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد رضا عدالت خواه پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم تجلیل از قضات و کارکنان شایسته دادگستری استان همدان که در سالن دادگستری برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی، معمار دستگاه قضائی جمهوری اسلامی و ۷۲ نفر از یارانش، گفت: دستگاه قضائی، دستگاهی است که نبض سلامت کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز بیشتر از همیشه نظام سلطه، فشار خود بر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در اقتصادی متمرکز کرده تا جایی که با وضع تحریم‌های ظالمانه سلامت، آرامش و امنیت جسمانی ملت را نشانه رفته است، عنوان کرد: یکی از مهمترین وظایف هر تشکیلات یا ساختاری در کشور آن است که مطابق با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب از تمام ظرفیت‌های مقدور برای رفع موانع تولید و سرمایه گذاری و به گردش در آوردن چرخ‌های اقتصاد استفاده کند.

رئیس کل دادگستری استان همدان افزود: بر همین اساس رئیس قوه قضائیه نیز با صدور دستورالعمل‌ها و دستورات ویژه ای خواستار ورود مجموعه‌های قضائی در حمایت از فعالان عرصه تولید و اقتصاد شده تا این گروه از واحدهای تولیدی و اقتصادی با بهره مندی از حمایت‌های قضائی، امکان و شرایط ادامه یا ارتقا تولید و فعالیت برایشان فراهم شود.

عدالتخواه عنوان کرد: استان همدان نیز در اجرای این سیاست قضائی اولویت دار با فعال کردن ستاد استانی اجرای سیاست‌های مقاومتی دادگستری استان همدان پذیرای تقاضاهای متعدد در حدود ۴۳ شرکت و واحد تولیدی در استان بوده و پیگیری معضلات و مشکلات پیش روی آنان را در دستور کار خود قرار داده است.

وی عنوان کرد: بازدید هفتگی از واحدهای تولیدی و بررسی مشکلات و معضلات آن واحد تولیدی یکی از برنامه‌های تدوین شده برای حضور مجموعه قضائی استان در عرصه تولید و اقتصاد در سال ۹۹ است.

رئیس کل دادگستری استان همدان بر ضرورت تشکیل شعبه تخصصی رسیدگی به مسائل اقتصادی تأکید کرد و افزود: باید فعالان اقتصادی استان همت کنند تا مجتمع ویژه رسیدگی به دعاوی فعالان اقتصادی تشکیل و راه اندازی شود.

وی همچنین کاهش پرونده‌های معوقه را جزئی از مهمترین محورهای سند تحول قضائی در استان همدان دانست و عنوان کرد: در این زمینه ۳۰ درصد از پرونده‌های معوقه با نظارت و پایش به موقع، تعیین تکلیف شده است.

وی حبس زدایی یا همان کاهش جمعیت کیفری را از اولویت‌های اساسی دیگر برنامه سند تحول قضائی معرفی و عنوان کرد: بالاترین آمار عفو زندانیان در کشور در سال جاری با آزادی ۵۴۱ زندانی از سه هزار و ۷۰۰ نفری که در عید سعید فطر مشمول عفو رهبری شدند، متعلق به استان همدان است.

کد خبر: ۲۵٬۹۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha