۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸
آغاز عملیات تعمیرات واحدهای نیروگاهی شرکت تولید نیروی برق تهران
مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق تهران اعلام کرد

آغاز عملیات تعمیرات واحدهای نیروگاهی شرکت تولید نیروی برق تهران

نیروگاه های ری، طرشت و افق ماهشهر در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ بعد از پشت سر گذاشتن پیک تابستان، با برنامه ریزی برای پیک سال آینده تعمیرات و بازدیدهای دوره ای خود را آغاز کردند.

به گزارش بازار، یعقوب روحی مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق تهران اعلام کرد: مطابق برنامه از پیش تعیین شده در نیمه دوم سال که تا پایان سال ادامه خواهد داشت، ۵ تعمیرات اساسی، ۴ بازدید قسمت‌های داغ و ۱۵ بازدید محفظه احتراق برای واحد های متنوع گازی ری و ۲ بازدید دوره‌ای برای واحدهای بخار طرشت و بازدید قسمت‌های داغ واحد گاز طرشت و چهار بازدید ۸۰۰۰ ساعته واحدهای گازی ماهشهر در نظر گرفته شده است، به طوری که ۳۲ واحد این نیروگاه‌ها جهت بازدید و تعمیرات دوره‌ای به دست گروه های تعمیراتی سپرده می‌شوند.

روحی با اعلام این خبر افزود: بازدید و تعمیرات پیشگیرانه هر ساله پس از پایان پیک تابستان با هدف کسب آمادگی لازم واحدها برای تأمین بار شبکه سراسری برق کشور و کمک به پایداری تولید در پیک سال بعد به دست متخصصان توانمند نیروگاه‌ها صورت می‌پذیرد. از آنجایی که عمر اکثر تجهیزات واحدهای نیروگاهی زیرمجموعه این شرکت بالا بوده و بازدهی تولید واحدها را تحت تأثیر قرار می دهد، با انجام به موقع تعمیرات پیش بینی شده و پیشگیرانه به میزان قابل توجهی افزایش طول عمر تجهیزات، کاهش معایب سیستم، کاهش حوادث غیر مترقبه و در نهایت تولیدی پایدار را شاهد خواهیم بود.

وی اضافه کرد: کلیه فعالیت‌های تعمیراتی برنامه‌ریزی شده اعم از اساسی و نیمه اساسی به دستتان توانمند متخصصان داخلی و توسط همکاران نیروگاهی انجام می‌پذیرد، در حالی که در گذشته برای انجام تعمیرات باید از کارشناسان سازنده اصلی و نیروی کار خارجی استفاده می‌کردیم که در این زمینه در حال حاضر هیچ‌گونه وابستگی و نیازی به کارشناسان خارجی وجود ندارد.

کد خبر: ۲۵۹٬۲۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha