۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸
معلمان بازنشسته پس از دریافت پاداش پایان خدمت می‌توانند ادامه همکاری دهند
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس:

معلمان بازنشسته پس از دریافت پاداش پایان خدمت می‌توانند ادامه همکاری دهند

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به قانون برنامه هفتم توسعه برای جبران کمبود معلم، عنوان کرد: با این مصوبه معلمان پس از دریافت پاداش پایان خدمت، می‌توانند تا ۵ سال با آموزش و پرورش همکاری کنند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، احمدحسین فلاحی با اشاره به تصویب بند (ح) ماده ۸۸ قانون برنامه هفتم توسعه، این مصوبه را یکی از مصوبات خوب در حوزه آموزش و پرورش در طول اجرای برنامه هفتم توسعه برشمرد که تا حد زیادی در زمینه معضل کمبود معلم مؤثر خواهد بود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: با این مصوبه مجلس، دولت اجازه دارد در صورت پرداخت پاداش پایان خدمت معلمان بازنشسته از معلمان رتبه‌های استادیار معلم و بالاتر تا ۵ سال با رعایت سقف ۶۵ سال بهره ببرد.

وی ادامه داد: بسیاری از نیروهای بازنشسته آموزش و پرورش در سنین ۴۸ تا ۵۰ سال بازنشسته می‌شوند که در اوج پختگی بوده و دولت می‌تواند از ظرفیت آموزشی آن‌ها استفاده کند ولی به دلیل محدودیت‌های موجود از این ظرفیت بی بهره می‌ماند.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس اضافه کرد: این پیشنهاد در جلسه غیرعلنی با وزیر آموزش و پرورش و در حضور رئیس سازمان اداری و استخدامی نیز مطرح شد که مورد موافقت دولت نیز بود.

به گزارش خانه ملت، در بند (ح) ماده ۸۸ قانون برنامه هفتم توسعه آمده است؛ «دولت مجاز است در صورت تأمین اعتبار در قوانین بودجه سنواتی، پاداش بازنشستگی معلمان در رتبه‌های استادیار معلم و بالاتر را در سال سی‌ام خدمت بدون اعمال فرایند بازنشستگی پرداخت و با استمرار خدمت آنان تا پنج سال افزایش خدمت با رعایت سقف شصت و پنج سالگی موافقت نماید.»

کد خبر: ۲۵۹٬۲۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • خسته از وطن فروش IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
      0 0
      ادامه خدمت بازنشستگان خیانت به نسل جوان وتحییل کرده جامعه هست که درصف استخدام و یک لقمه نان هستند برای ادامه زندگیشان این چه بدعت غلطی هست مگه اینها کارشناس و آینده نگر نیستند فقط میخان واسه آموزش و پرورش کمتر هزینه کنند چه هزینه‌ای واجب‌تر از آموزش فرزندان این سرزمین اینقدر معلمها رو فقیر کردین که هیچ جوانی حاضر نیست معلم بشه دنبال بازنشسته های بی انگیزه هستید کدوم نماینده بی‌عقل به این پیشنهادها رای مثبت میده اینها کشور آموزش رو به مرداب بردن هست