۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۵:۴۱
اعتبارات حمایتی از حوزه مسکن توان‌یابان جذب نشد
رئیس اداره بهزیستی گرگان:

اعتبارات حمایتی از حوزه مسکن توان‌یابان جذب نشد

گرگان- رئیس اداره بهزیستی شهرستان گرگان با اشاره عدم استطاعت مالی توان‌یابان برای تامین سهم آورده متقاضی در مسکن حمایتی بهزیستی گفت: بخشی از اعتبارات برگشت خورد.

به گزارش بازار، سکینه کیانی شامگاه شنبه در صحن علنی شورای اسلامی شهر گرگان اظهارکرد: بخش عمده‌ای از توان یابان و معلولان زیر پوشش بهزیستی توان تامین و پرداخت سهم آورده مسکن حمایتی را ندارند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان گرگان افزود: با وجود آنکه مبالغی بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان برای مسکن مشمولان زیر چتر حمایتی بهزیستی به عنوان کمک‌های بلاون پیش بینی شده اما چالش مسکن همچنان یکی از دغدغه‌های اصلی توان یابان است.

وی گفت: عدم واریز حق السهم متقاضیان سبب شده تا بخشی از اعتبارات حمایتی پیش بینی شده برای مسکن توان یابان و معلولان جذب نشود و برگشت بخورد.

کیانی ادامه داد: حداکثر حمایت‌های پیش بینی شده برای توان یابان به منظور تامین نیازهای ضروری و یا تامین سهم آورده مسکن ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان است که به دلیل قلت اعتبارات مشمول تعداد انگشت شماری از متقاضیان می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان گرگان بیان کرد: ۱۵ هزار معلول و توان یاب زیر نظر این اداره قرار دارند که اگر هر خانوار را سه نفر در نظر بگیریم افراد مشمول حوزه توانبخشی حدود ۵۰ هزار نفر در گرگان هستند.

وی گفت: به سبب شرایط خاص معیشتی و هزینه‌های گزاف دارو و درمان نمی‌توانیم به تنهایی پاسخگوی نیازهای این قشر از جامعه باشیم و باید ویژه بینی و حمایت‌های بیشتری برای آنها منظور کنیم.

کد خبر: ۲۵۹٬۲۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha