۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۵
خطرات پرداخت آنلاین با تتر + نکات مهمی که باید بدانید

خطرات پرداخت آنلاین با تتر + نکات مهمی که باید بدانید

تتر به‌عنوان اولین و بزرگ‌ترین استیبل کوین موجود در بازار جایگاه خاصی را از آن خود کرده و طرفداران بسیاری را جذب کرده است.

به گزارش بازار، تتر به‌عنوان اولین و بزرگ‌ترین استیبل کوین موجود در بازار جایگاه خاصی را از آن خود کرده و طرفداران بسیاری را جذب کرده است. امروزه افراد زیادی به دلیل مناسب بودن قیمت تتر، بر آن سرمایه‌گذاری کرده و از مقررات لازم جهت تأمین امنیت استفاده می‌کنند. استیبل‌کوین‌ها توسط یک دارایی واقعی، مانند فلزات گرانبها یا ارز فیات پشتیبانی می‌شوند، به همین دلیل ارزش آن‌ها ثابت است و نوسانات کمتری را تجربه خواهند کرد.

علاوه‌براین تتر، با ارزش ثابت خود به‌عنوان پشتوانه‌ای برای دلار آمریکا نیز شناخته شده و هدف آن ارائه دارایی‌های دیجیتال امن، برای ثابت نگه داشتن شرایط بازار است. در ادامه به معرفی تتر و خطرات پرداخت آنلاین از طریق آن خواهیم پرداخت.

علت توسعه تتر

یکی از علل توسعه تتر، نقدینگی ثابت و قابل اعتمادی است که در معاملات کریپتوکارنسی به دنبال داشته است. سرمایه‌گذاران برای برخورد با نوسانات شدید بازار، به خرید تتر روی آورده‌اند؛ زیرا از همان ابتدا هدف ایجاد آن، ایجاد شرایط ایده‌آل برای کاربران بود تا بتوانند معاملات خود را به‌صورت ناشناس و بدون شخص ثالث پیش ببرند. همچنین به‌ وسیله خرید ارز دیجیتال تتر، کلیه انتقالات با سرعت و امنیت بالاتری صورت گرفته که این عامل نیز جزو مهم‌ترین علل توسعه آن محسوب می‌شود.

عوامل تهدیدکننده امنیت تتر

از آن‌جایی که این رمزارز، بلاکچین اختصاصی ندارد و در بستر سایر بلاکچین‌ها در حال فعالیت است؛ لذا امنیت آن توسط الگوریتم‌های هش تأمین می‌شود. بسیاری از کارشناسان عقیده دارند به دلیل عدم شفافیت محل ذخیره تتر توسط توسعه‌دهندگان، این رمزارز به‌طورکامل در بازار پشتیبانی نشده و طبیعی است که امنیت آن در خطر باشد.

قیمت تتر نیز بستگی به نرخ دلار دارد و هر کوین تتر با یک دلار آمریکا برابری می‌کند. در این حالت چنانچه سرمایه‌گذاران تصمیم بگیرند دارایی خود را برداشت کنند، این اطمینان وجود ندارد که صرافی ارز دیجیتال توانایی پرداخت کل هزینه‌ها را داشته باشد یا خیر؛ زیرا تنها 2.9 درصد از کل عرضه آمریکا به‌صورت نقدی است. ازاین‌رو برخی از دلایل امن نبودن پرداخت آنلاین توسط این استیبل کوین عبارت‌اند از:

تتر متمرکز و غیرمتمرکز

این اصلاح برای بازارهایی به‌کار برده می‌شود که واسطه دارند و معاملات توسط واسطه‌ها صورت می‌گیرد؛ اما با خلق برخی ارزهای دیجیتال، مانند تتر تقریبا واسطه‌ها ازبین رفته و تراکنش‌ها بدون احتیاج به واسطه انجام می‌گیرد. ازآن‌جایی که دست کلاهبرداران و هکرها از هیچ معامله‌ای قطع نمی‌شود، این افراد سودجو گاهی باعث برهم خوردن نظم خواهند شد.

همچنین تتر اعمالی را انجام داده که با قوانین بازار ارزهای دیجیتال همخوانی نداشته و در نهایت امنیت خود را زیر سؤال برده است. اگر این شرکت با تحلیل تتر، شفافیت لازم را بر چگونگی عملکرد خود بیان نکند، معامله‌گران اطلاعات لازم را به دست نیاورده و در نهایت سبب می‌شود که پرداخت از این طریق مشکلاتی را به همراه داشته باشد.

تتر

وجود لیست سیاه در تتر

یکی دیگر از عواملی که سبب ایجاد خطر در پرداخت‌ها، تغییر قیمت تتر و کاهش اعتماد کاربران شده، وجود بلک لیست در آن است. سیاست بازار و صرافی ارز دیجیتال سبب شده که هر فردی بدون احراز هویت به معامله و فعالیت بپردازند.

در بلاک لیست تتر، آدرس بسیاری از شیادان و خلافکاران وجود دارد تا کاربران آن‌ها را شناسایی کرده و هرگز جهت خرید ارز دیجیتال به آن‌ها اطمینان نکند؛ اما با دیدن لیست سیاه، این سؤال در ذهن کاربر ایجاد می‌شود که او چگونه توانسته این کار را انجام دهد؟ آن‌ها این حرکت را دلیل بر امنیت پایین تتر می‌دانند.

تولید بسیار زیاد تتر

از عوامل مهم دیگری که سبب ناامن بودن پرداخت از طریق تتر شده و شک کاربران را برمی‌انگیزد، تولید زیاد و خرید تتر به میزان بیش از اندازه است. سرمایه‌گذاران نمی‌دانند که با تولید بالا، قیمت تتر تحت تأثیر قرار می‌گیرد یا خیر. آیا این رمز ارز به ازای هر واحد، پشتیبانی هم دارد؟

طبق تحلیل تتر، تولید بیش‌ازحد آن هرگز نشانه‌ای از کند شدن روند تولید ندارد که این عامل بر خلاف قوانین بازار ارز دیجیتال است؛ زیرا این سیاست در آینده قطعا خسارات جبران‌ناپذیری به دنبال خواهد داشت.

در نتیجه موارد گفته شده باید افزود که کلیه ارزهای دیجیتال پشتوانه دارند و پشتوانه تتر نیز دلار آمریکاست. در واقع این استیبل کوین برای زنده ماندن باید زیر نظر یک نهاد مالی باشد و از قوانین آن پیروی کند که در نهایت این عوامل سبب می‌شود تحریم‌ها بر تتر تأثیر گذاشته و از امنیت آن ایرادهایی گرفته شود.

سرگذشت تتر

تتر یک شرکت بزرگ، متشکل از تیم حرفه‌ای توسعه‌دهنده است و موارد نامبرده، قطعا به راحتی نمی‌تواند سبب نابودی یا تغییر در قیمت آن شود؛ اما به دلیل عدم بیان برخی مسائل ضروری و شفاف نکردن قوانین دقیق خود برای کاربران، اعتماد به تتر تحت تأثیر قرار گرفته و پرداخت و جابه‌جایی آنلاین از طریق آن خطراتی به دنبال دارد.

اگر تتر شکست بخورد، به راحتی استیبل کوین دیگری جایگزین آن نخواهد شد و با ازبین‌رفتن سرمایه‌ها، قطعا ضربه محکمی به بازار ارز دیجیتال وارد خواهد شد. هدف اصلی تتر به‌عنوان 10 رمز ارز برتر دنیا، محافظت از سرمایه کاربران، داشتن نقش حمایتی و پایدار نگه داشتن شرایط ارزهای دیجیتال محبوب، مانند بیت کوین است.

خطرات پرداخت آنلاین با تتر + نکات مهمی که باید بدانید

تتر، رمز ارز پرطرفدار

این توکن محبوب و پرطرفدار با ثبات در بازار ارزهای دیجیتال سبب ثابت نگهداشتن بازار شده که البته نقدهای بسیاری از طرف کاربران مختلف به او وارد شده است. بسیاری از این نقدها امنیت تتر را هدف گرفته و بیان می‌کنند اقدامات صورت گرفته از طرف شرکت، مخالف سیاست غیرمتمرکز بودن ارزهای دیجیتال است. برخی دیگر متمرکز بودن و همچنین نداشتن ذخایر کافی جهت نگهداری این رمزارز را، دلیلی برای تحت تأثیر قرار دادن قیمت تتر می‌دانند.

مطالب ذکرشده در این مقاله هرگز به‌عنوان تشویق یا تبلیغی جهت خرید بیت کوین نبوده و تنها برای افزایش اطلاعات سرمایه‌گذاران و علاقمندان به ارز دیجیتال و تحلیل تتر بیان شده است. برای جلوگیری از دست رفتن سرمایه، روش صحیح این است که کلیه معاملات و خرید و فروش‌ در بازارهای دیجیتال توسط افراد آموزش‌دیده و باتجربه انجام شود.

کد خبر: ۲۵۹٬۱۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha